Lämplig storlek?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SSBLPD
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 631
S

SSBLPD

Har en ponny som har en knasig storlek på huvudet. Rent längdmässigt är ponny storleken bra, men han har för stort huvud "över näsan". Vad gör man då? :confused:

Sv: Lämplig storlek?

Min ponny har också konstig huvudstorlek. Över nosryggen har han cob, medan nacken och ned under ganacsherna är det full. Det märker jag på alla flughuvor. huvor av storlek full sitter bra bakom öronen, men inte över nosen.

Hittar någon som har det omvända problemet..så kan man byta delar med varandra...

Jag har själv en häst som är cob på längden men behöver full i nosgrimma och pannband. Ibland har man tur och hittar ett träns i full med korta sidostycken och det brukar funka. Annars får man köpa två träns i olika storlekar och sätta ihop de delar som funkar.

Eller köpa lösa delar (brukar finnas nosgrimmor och pannband)

kan du inte köpa storlek cob o fixa lite med längden?

om nosgrimman är för liten, köp en storlek större, och sen använd en håltång och gör fler hål på "sidostycket". om det är grimman finns ju såna i läder man kan reglera både nack, nos och käkremmen.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
876
Senast: Lisen82
·
Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
776
Senast: WildWilma
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka