Bukefalos 28 år!

Sv: lampooor

inte en enda.
Är det natt så är det natt och då är det mörkt.
 
Sv: lampooor

Inget lyse på alls under nätterna. Förstår inte vitsen med nattlampa liksom. Vad jag vet så är inte mina hästar mörkrädda...

/Lizzie
 
Sv: lampooor

Lampa? finns det de som har det? är väl riktigt onödigt. Hoss oss är det mörk när pollarna ska sova. Precis som jag vill ha det mörkt när jag ska sova. Där emot har de en svag låg enegi lampa på på kvällen framm till natt maten.
 
Sv: lampooor

En liten julstjärna i stora stallfönstret på julen är allt, annars har vi mörkt.
Fast sommartid är det ju rätt ljust ändå eftersom varje box har takfönster :smirk:
 
Sv: lampooor

Helt släckt nattetid! Vintertid har jag tänt när hästarna står inne o fram till sista nattfodringen.
 
Sv: lampooor

Är dina pållar mörkrädda??:confused:
Jag är helt övertygad om att hästarna inte är beroende av "mysbelysning"på nätterna!;)
 
Sv: lampooor

Haha nattlampa? Det är släckt.. vi har däremot en svag lampa i varje box som tänds automatiskt vid 19.30 och släcks automatiskt runt 21, under den tiden tas hästarna in och fodras så dom har "mysbelysning" medan dom äter kraftfodret men sen är det natt.
 
Sv: lampooor

...mörkt på natten, givetvis...?
Det är natt, då ska det vara mörkt.
Vi har tänt fram tills kvällsfodraren gett mat, sedan släcker vi.
 
Sv: lampooor

Mörkt som natten... inge lampa.. dock har pappa de till korna... men de e ju som alla vet inte som de ska... :) Folk klagar på oss konstiga hästmänniskor... men riktiga bönder ska vi inte bara tala om....:)
 
Sv: lampooor

Vi har en nattlampa, en ganska svag (15W, kanske?).

Stallägaren är mycket noga med att den ska lysa, men jag brukar strunta i den de kvällar jag nattar. :angel:

Jag tycker nog att de kan få ha det mörkt på natten, och framåt våren så är det ju fortfarande ljust när de går in, så då får de aldrig uppleva nattmörker. Tror det är viktigt...

Dessutom blir det ganska ljust vid de boxar där lampan sitter, medan de längst bort har nästan totalmörker ändå. Det skulle nog sitta flera jättesvaga lampor på flera platser i stallet istället.
 
Sv: lampooor

Släckt i stallet.....

Visserligen kommer det in lite ljus från ytterbelysningen genom stallfönstren... men det är knappt ledljus en gång...
 
Sv: lampooor

Mörkt som natten... inge lampa.. dock har pappa de till korna... men de e ju som alla vet inte som de ska... Folk klagar på oss konstiga hästmänniskor... men riktiga bönder ska vi inte bara tala om....
Och där fick jag anledningen till vår nattlampa!:idea: :rofl:
 
Sv: lampooor

Vi har tre lampor på när dom kommer in oså släcker vi när vi går därifrån o då lämnar vi en svag lampa på som vi släcker när vi som får natt höet så på natten e de mörkt förutom i sadelkammaren där har vi en svaglämpa på för att katten bor där:p
 
Sv: lampooor

Knapplånar och hoppar in med en fråga;


Någon sa till mig att det är lag på någon slags belysning i stallet nattetid, nån som hört något om det?


//Freydis- anser att hästarna ska ha mörkt på natten...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
317
Fritid Nån som har den här typen av lampa på promenader? Är de bra?
Svar
17
· Visningar
823
Senast: Bison
·
Tjatter När kan jag tidigast ta fram granen jag har på balkongen?? Vill ju nu! Men då får väl grannarna tokspel. Jag har en plastgran med...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 701
Senast: Sonic76
·
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp