S

squirlett

hur stränga brukar banken vara på att man ska ha jobb för att ta lån??
jag har inget..skulle behöva låna en mindre summa pengar (15.000) och undrar om jag har nån chans??
sambon har fast jobb sedan länge...

har kompis som fick lån till att köpa hus trots att hon varit a-lös LÄNGE...

hmmm...skulle lösa så jäkla mycket om jag fick d pengarna..
 
Jag har samma problem som du. Vill oxå låna pengar 15 000:- men jag vet inte om jag kan. Är tillfälligt anställd och har varit det sedan september. Innan har jag jobbat på helger o lov sedan 2001 på samma ställe.

Sökte lån på internet och där var det att jag inte hade varit anställd i sex månader.

Kram Favina :bump:
 
Det beror ju på vad det är för bank, vilken kontaktperson du får osv.
Det kan skilja en hel del.
Men utan jobb och som ensam låntagare är det nog inte så att du är en idealisk låntagare direkt...

Det enda som gäller är ju att du kollar med banken. Men bered dig på att ha två st personer som är...hrm, hjärnsläpp, kallas det borgenärer eller? :o Tex. mamma och pappa.
 
nä...misstänkte det...
men jag kan ju fråga i alla fall...
har ju pojvännen då och mamsen och papsen som kan täcka upp för mig hoppas jag...
fasiken....jag som bara vill låna så "lite" pengar...
d skulle ju lösa så mycket...
att jag inte tänkte på detta då jag hade fast jobb...
 
Men hur ska du kunna betala tillbaka pengarna till banken om du inte har ett jobb?
 
d e inga problem...
har såpass a-kassa så d skulle jag klara...
men frågan e om banken går med på det??
banken kan ju var lite tjurig ibland...
 
Det bästa är ju att prata med "din" bank. Det vanligaste är att man ska ha en fast inkomst. Att din sambo har jobb spelar ingen roll om han inte ska stå för lånet tillsammans med dig.
 
Har du någon som går i borgen för dig så får du ta lån.
Nu handlar det inte om några större summor, då skulle jag råda alla som tänker gå i borgen att läsa på först.
 
Jag tycker att man ska "akta sig" för att gå i borgen för någon, det kan bl.a hindra att man själv får låna pengar om man behöver. Dessutom är det ju få som vet vad som händer om låntagaren inte kan betala skulden.
 
Du kan ta lånet tillsammans med din pojkvän om han går med på det. Sedan kan ni skriva ett inbördes avtal om att du ensam ska ta alla kostnader för lånet.
 
jotack, banken kan vara riktigt tjurig, jag gick dit och ville ta ett ynka lån på 20 000 för ett bilköp, jag hade då haft fast anställning i över ett år och min årsinkomst var väldigt bra (för min ålder) men jag nekades, jag blev så jävla förbannad, 20 000 skulle jag kunna betala tillbaka på 2 månader (om jag endast skulle betala hyra under 2 månader) men jag fick ändå inget lån :mad: :mad:
 
Absolut, den som går i borgen skall vara väl medveten om att den kan få stå för hela kalaset om inte låntagaren har pengar.

Men om hennes pappa går i borgen för henne och summan är 15.000:- så är det inte så farligt.
 
mmmm...
satans "banktanter" :devil:

Dom som sysslar med krediter måste ju tänka både på bankens och kundens bästa, dvs att banken får tillbaka sina pengar och att du som kund kan betala i tid. Tar man en kredit ska man ha det ekonomiska utrymmet att betala tillbaka lånet och samtidigt ha råd att leva...

Om man som du är "i behov" av att låna har väl inte direkt ngn toppenekonomi, då skulle du ju ha de pengarna någon annanstans...
 
tänk lite längre än "det skulle lösa så mykcet om jag bara fick de pengarna".... :crazy:

låter som om du tänker låna pengar till att lösa ett redan befintligt ekonomiskt dilemma och det funkar inte att låna sig ur ett sådant annat än möjligen i Sim-City :angel:
 
Om det finns en ljusning på andra sidan nästa månad eller så så fungerar det faktiskt. Men det måste vara VÄL genomtänkt.
 
De gjorde inte jag så nu sitter jag med ett lån(pengar som min mamma haft kul för) och en betalningsanmärkning.
 
Jag HAR tänkt igenom det...
ska inte ha pengarna för att "lösa en annan ekonomisk kris"

får se hur det går...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: sjoberga
·
Hemmet Hur mycket buffert anser du är nödvändigt/bra att ha när man äger ett hus? Hur tänker du kring det? Ser du möjlighet att låna upp mer...
2
Svar
35
· Visningar
3 189
Senast: Ramona
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 434
Senast: Juli0a
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 520
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp