Låna pengar?

Fillifjonkan

Trådstartare
Har ekonomi forumet försvunnit? Provar att lägga tråden här istället.

Kan man överhuvudtaget låna en mindre summa pengar (ca 15-20 000kr)om man inte har fast jobb? Kan ni rekommendera mig något bra ställe med bra ränta? Något man ska tänka på?
 
Ikano, Länsförsäkringar, Skandiabanken är de institut som generellt har bra räntor (definitivt lägst bolåneräntor).
Dessa banker är också lite hårdare i sina villkor.

Iofs så är räntan lätt förhandlad på storbankerna om man är en kund som fyller alla kriterier.

Låna pengar utan säkerhet i form av anställning och fast inkomst är riktigt svårt. Du kommer stöta på hinder så det bästa är om du har en borgenär i bakfickan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 742
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Ava22
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Human
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 859
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp