Lånar ut min ponny, betalning?

S

speedygirl

Det är så här att jag lånar ut min ponny till en tjej som rider den 4 dagar i veckan. Jag tar ingen betalning utan henne. All träning, tävling ,transporthyrning får hon stå för själv. Men tycker ni nu att jag ska börja ta betalt av henne. Hon rider mest hoppning och allt går bara framåt.

Hjälp jag vill veta hur jag ska göra!!!!

:confused:
 
Det handlar inte om vad andra tycker, utan om vad du tycker. De finns de som tar betalt, och sen finns det dom som inte tar betalt. Det är du som avgör, men betänk också att du kan mista en bra person och medryttare med ditt beslut.
 
Ja jag vet verkligen inte hur jag ska göra! En del tycker att jag ska ta betalt och andra inte.
 
Det beror ju på hur du och den andra tjejen ser på hästen. Om du tycker att hon hjälper dej o avlastar dej så kanske du itne borde kräva betalt, men om ni både tycker att du gör henne en tjänst som ställer upp med en (tävlings-?) ponny kanske det kan vara på sin plats att hon hjälper till med hyran/hovslagare eller liknande...
 
Ar inte det lite taskigt att borja ta betalt nar hasten gor framsteg pga henne? Då skulle du tagit betalt från forsta borjan tycker jag.
 
Om det görs framsteg kanske du ska fundera på om det inte är DU som ska betala för att h*n höjer värdet på din ponny!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en tjej som hjälper mig med min häst i bland. Nu har hon börjat skolan på annan ort. Jag ska utomlands en vecka snart och hon...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 422
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 148
Senast: LiviaFilippa
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 417
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp