Lånebil vid garantijobb?

MissFideli

Trådstartare
Man har hittat rost på min bil och det är godkänt på garantin av tillverkaren. Så långt allt okej.
Men jag blir ju utan bil under tiden, vilken enligt verkstan kan vara 1-3 v, beroende på omfattning och leveransproblem pga corona.
Jag har semester 1,5 v och kommer lämna in bilen på den. Men drar det över 1,5 v, kommer jag behöva lånebil. Jag har sagt till verkstan minst 3 ggr att jag måste ha bil för att kunna komma till jobbet, de har inte föreslagit lånebil. Försäkringen går inte in vid garantijobb .

Men om jag läser rätt, så har jag ändå rätt till lånebil vid garantijobb? Nån som vet?
 

Man har hittat rost på min bil och det är godkänt på garantin av tillverkaren. Så långt allt okej.
Men jag blir ju utan bil under tiden, vilken enligt verkstan kan vara 1-3 v, beroende på omfattning och leveransproblem pga corona.
Jag har semester 1,5 v och kommer lämna in bilen på den. Men drar det över 1,5 v, kommer jag behöva lånebil. Jag har sagt till verkstan minst 3 ggr att jag måste ha bil för att kunna komma till jobbet, de har inte föreslagit lånebil. Försäkringen går inte in vid garantijobb .

Men om jag läser rätt, så har jag ändå rätt till lånebil vid garantijobb? Nån som vet?
Har du provat att ställa frågan rakt ut till verkstaden. "Jag måste ha en lånebil under tiden är det ni eller bilmärket som löser det?"
 
Har du provat att ställa frågan rakt ut till verkstaden. "Jag måste ha en lånebil under tiden är det ni eller bilmärket som löser det?"

Nej, jag vill veta vad jag har för rättigheter först. Jag är som sån som gärna vill ha nått att komma med om jag nekas 🤷‍♀️
 
Det är ingen, förutom verkstaden, som kan ge dig svar på frågan. Ingen. Det beror ju på ditt avtal med antingen verkstaden eller märket.
 
Det är ingen, förutom verkstaden, som kan ge dig svar på frågan. Ingen. Det beror ju på ditt avtal med antingen verkstaden eller märket.

Uppenbarligen var det inte upp till verkstan. Och inte beroende på avtal heller. Så jo, det var nån som kunde ge mig svar på den frågan. Som inte jobbar på verkstan.
 
Uppenbarligen var det inte upp till verkstan. Och inte beroende på avtal heller. Så jo, det var nån som kunde ge mig svar på den frågan. Som inte jobbar på verkstan.

OK, då hoppas vi att verkstaden agerar utifrån detta. För det är ju rätt svårt att gå vidare med, baserat på en artikel i tidningen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Arg
Dagbok Jag är arg hela tiden. Jag är trött och jag orkar inte. Har haft så sjukt mycket oflyt de senaste 9 månaderna. Först fick jag ingen...
Svar
18
· Visningar
2 139
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 197
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag är arbetsledare på jobbet, dvs så har jag huvudansvaret över tex tillsätta vikarier osv om någon kollega blir sjuk, skulle jag...
Svar
8
· Visningar
1 389
Senast: Hermelin
·
Småbarn Jag har en försäkring som jag skaffade när jag var gravid och sen gick sedan över till en barnförsäkring. Barnet blir 3 i sommar. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 076
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp