Lång kåpa dressyrsadel

FruS

Trådstartare
Blir det skillnad även på bredden om man jämför en normal kåpa med en lång kåpa på en dressyrsadel?
Hamnar t ex knästöden längre fram
 
Det kan nog vara olika på olika märken. På Prestige är det bara nedåt kåpan blir längre om man väljer L-kåpa istället för M-kåpa, men det finns även möjlighet att välja +2cm framskuren kåpa om man vill det.
 
Det kan nog vara olika på olika märken. På Prestige är det bara nedåt kåpan blir längre om man väljer L-kåpa istället för M-kåpa, men det finns även möjlighet att välja +2cm framskuren kåpa om man vill det.
Tack! 🌷
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
423
Senast: ako
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
810
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp