lång resa med hund

Milosari

Trådstartare
har ni gjort någon sådan? vi ska åka till sthlm för att göra hund av min tik nästa vecka och det blir en nätt liten tur på 8-9 timmar med tåg. vi ska byta ett par gånger så hon hinner nog kissa då men är det något annat som kan vara bra att tänka på? en skvalpfri vattenskål kanske?
 
Jag har åkt med tåg från Värnamo till Härnösand och den resan tog ca 9 timmar. Det är ju några stopp och oftast hinner man låta hunden kissa. En skvalpfri vattenskål är jättebra att ha med sej. Jag brukar även ha med ett tuggben eller liknande så att hunden inte blir alltför uttråkad av den långa resan.
 
Jag har åkt 11 timmar med min vovve.

Iof var det nattetid .

Jag hade med mig en åkbur som jag hade ett skynke över så han fick vara ifred.

Vatten och någon gobit.
Vi hade tur och fick sitta i kupé om 6 platser med skjutdörr.
 
Jag har åkt 4½ som längst med tåg med min, och första gången var hon fortfarande så liten så att hon fick plats i två egna säten, så då tpg jag med mig en stoor filt och la ut så hon inte skulle smutsa ner, sen vaknade hon inte förrän 4 timmar senare :D

På dom andra har hon fått ligga på golvet, får förvisso inte plats ändå, och hon har inte behövt något med sig då. Hon får lägga sig ner och sova helt enkelt..

Annars har jag åkt bil med henne långa sträckor, bland annat ner till Jönköping och tillbaka. Hon nöjer sig med att bli klappad på ibland, och få kissa om tar längre tid än 5 timmar. Sen sover hon bara resten av tiden.
 
Vatten och något att ligga på. De flesta hundar verkar tycka att det är mysigt att åka tåg :D Vihar åkt 18 h som längst och det är jobbigt om det blir så korta stopp att hunden inte hinner kissa...
 
jag tror det går bra, vi har ju åkt tåg innan. men aldrig längre än nån timme. jag ska försöka få tag på en sistaminuten med ett snabbare tåg, men annars får man ju ta vad man får och åka kors och tvärs över landet.
 
Jag åkte från Stockholm till Malmö med X2000, minns inte hur lång tid det tog, men 3-4 timmar kanske, och konstigt nog kissade tiken ner fällen under färden.
Hon var då 3-4 år och är en sån hund som jag undrar om hon någonsin har varit orumsren.
Hon kanske drömde något läskigt. :p
 
Vi åkte i stort sett nonstop Sthlm-Alta med bil tog ca 21h. På den resan så stannade vi bara när husse var kissnödig och då fick vi väcka vår tik som sov mellan barnen. Hon hade det ju skönt :rofl: så varför orka masa sig ur bilen :confused: Nu startade vi efter middag på dag 1 och åkte mestadels under mörkretstimmar, och ja vi stannade och åt o drack någongång då vi hade barn med oss 1 resp 3 år.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: ufot
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
714
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 262
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp