Långa stigläder

Krummi

Trådstartare
Var kan man hitta stigläder som är 165 cm eller längre? Har en lång och smal 17-åring som bara är ben och våra längsta stigläder som är 160 cm har blivit för korta.
 
Equipe har stigläder i 165 och 170. Hubertus Classic 165.

Ärligt talat googlade jag bara stigläder 165cm och hittade ett antal webshoppar som sålde.
 
Beror väl både på vad man har för sadel och var hålen på stiglädren sitter. Jag är 168, rätt långa ben och har 135 med typ fem hål tillgodo i dressyrsadel.

Provade ett par andra stigläder förut där det var skitlångt mellan sista hålet och änden på stiglädren, i den modellen hade jag nog behövt två decimeter längre läder än mina nuvarande :laugh:
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 283
Senast: Oknytt
·
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: Leeelot
·
Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
558
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
401
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp