längd på freeform??!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare aurian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 726
A

aurian

Är det någon som har en aning om hur lång freeformen är totalt? Skulle väldigt gärna vilja veta om någon har tid!

Sv: längd på freeform??!

Är det någon som har en aning om hur lång freeformen är totalt? Skulle väldigt gärna vilja veta om någon har tid

Jag har nyss beställt en FreeForm och min häst har en lite kortare rygg, så jag ringde o frågade om man kunde få den kortare och det gick :)
Men sätet har ändå samma stl. (?) men jag ska väl titta lite på den o se om det är nått att ha :smirk:

Kram Chima

Jag var helt säker på att det var tvärtom, sätet/sitsen gick att få i olika storlekar, men längden mot hästen är samma oavsett sitsens storlek. Det finns ju någon som har sin sits till salu då den är för liten för rumpan, alltså är ju den delen utbytbar till annan storlek...

'Standarden' är mellan 50 - 55 cm lång (kan diffa lite iom att de enl uppgift görs för hand), sen finns den i en modell för ponny, som är 48 cm lång.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
995
Senast: sweep
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
16
· Visningar
728
Senast: BoYo
·
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka