Långfärdsskridskor med hund?

Daff

Trådstartare
Jag ska åka långfärdsskridskor för första gången på lördag och funderar om jag ska ta med Doris. Jag tror att jag kommer tycka att det är rätt jobbigt men jag har inte riktigt någon uppfattning om hur långt eller fort man åker.

Har ni haft med hund när ni åka skridskor? Hur har det funkat?
 
Vi hade med Skrället förra året, för honom gick det i trav eller galopp större delen av turen och eftersom vi var ute flera timmar så han var trött på slutet. Kanske också ska tillägga att han inledde med att hoppa och halka i landningen vilket nog bidrog, fick söka upp fysio någon månad senare och då var han öm och stram i en muskel (löste sig dock med massage). I övrigt gick hur fint som helst. Sällskapets flat är alltid med på tur.
Det var klart mindre ansträngande för människorna än hundarna så det kanske är bra att ha i bakhuvudet när turen planeras.
DSC_0093.JPG
 
Jag ska åka långfärdsskridskor för första gången på lördag och funderar om jag ska ta med Doris. Jag tror att jag kommer tycka att det är rätt jobbigt men jag har inte riktigt någon uppfattning om hur långt eller fort man åker.

Har ni haft med hund när ni åka skridskor? Hur har det funkat?
Det borde vara stor risk att hunden halkar på isen och fläker sig. Finns det hundskor med dubb?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
1 490
Senast: Reville
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
269
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 182
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 508
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp