Långlina liten hund

Hund123

Trådstartare
Vet någon om någon lätt spår/långlina 5-10meter som funkar till liten hund, 3,5kg. De linor jag sett och provat är för tjocka/tunga eller så är hakarna för stora och tunga så hela selen vrids åt sidan och hunden vill inte gå. Han behöver alltså en så liten och lätt lina/hake som det bara går, utan att bli klen förstås. Flexi är inget alternativ.
 
Vet någon om någon lätt spår/långlina 5-10meter som funkar till liten hund, 3,5kg. De linor jag sett och provat är för tjocka/tunga eller så är hakarna för stora och tunga så hela selen vrids åt sidan och hunden vill inte gå. Han behöver alltså en så liten och lätt lina/hake som det bara går, utan att bli klen förstås. Flexi är inget alternativ.
Jag har 4mm lina till mina dvärgpinschrar på ca 5kg. Finns med liten hake ibland. Annars är det lätt att byta haken om du bara hittar med större hake.
 
Vet någon om någon lätt spår/långlina 5-10meter som funkar till liten hund, 3,5kg. De linor jag sett och provat är för tjocka/tunga eller så är hakarna för stora och tunga så hela selen vrids åt sidan och hunden vill inte gå. Han behöver alltså en så liten och lätt lina/hake som det bara går, utan att bli klen förstås. Flexi är inget alternativ.
Hej! På Jula finns något som heter Snörboll. Snöre som är något plastat. Knyt fast en liten hake. Vet inte om det fungerar.
På Biltema finns något som heter polypropylenlina (till båtar) olika sorter.
Vet inte om det fungerar heller men kolla och se om det fungerar. Hade en liten hund på ca 5 kg.
Gjorde egen lina av preseningssnöre från Biltema och liten hake. (Kommer inte ihåg vart jag köpte den). Lycka till
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
643
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 116
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 636
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp