Långt hår - fint ibland visserligen men alltid i vägen...

Aviello

Trådstartare
Hur gör ni andra som har långt hår, det är ju sjutton alltid i vägen eller fastnar någonstans! Nu har mitt växt så pass att det alltid fastnar i armhålorna, jag håller på att bli tokig! :crazy::D Måste man alltid ha det uppsatt för att undvika sånt här eller ska man klippa lite? En totalt oviktig tråd (därav prefixet)

Hur gör du som har hår långt nog att vara ivägen jämt? Och har någon en bra idé för hur man håller koll på alla hårnålar som försvinner, vem äter upp dem?? :eek:;)
 
Jag har insett att det är helt värdelöst att ha långt hår - sätter alltid upp det i en knut och ser för jävlig ut. Så jag ska klippa mitt till axlarna så att jag kan ha det nersläppt istället :)
 
Jag har insett att det är helt värdelöst att ha långt hår - sätter alltid upp det i en knut och ser för jävlig ut. Så jag ska klippa mitt till axlarna så att jag kan ha det nersläppt istället :)
Jag tänkte så jag med och klippte av mitt långa hår. Pyttsan, inte hade jag det utsläppt för det 🙄. Var ju lika mycket i vägen när det var axellångt 🙈.
Så nu är tofsen tillbaka 😁.
 
Har haft midjelångt hår i princip i hela mitt liv.
Har aldrig problem med att det fastnar någonstans :o Enda gången jag sätter upp det är när jag springer, rider, eller om jag måste luta mig över något och jobba med något (som i dag när jag skulle skrubba rent mins vandringskängori badkaret)

Tror jag lärt mig att typ knycka på huvudet så håret lägger sig ur vägen när jag ska ta på mig bilbälten och sånt :D
 
Har haft midjelångt hår i princip i hela mitt liv.
Har aldrig problem med att det fastnar någonstans :o Enda gången jag sätter upp det är när jag springer, rider, eller om jag måste luta mig över något och jobba med något (som i dag när jag skulle skrubba rent mins vandringskängori badkaret)

Tror jag lärt mig att typ knycka på huvudet så håret lägger sig ur vägen när jag ska ta på mig bilbälten och sånt :D

Det handlar om vana alltså... Jag har inte haft så här långt så många gånger i livet, klipper lite för mycket. Eller så är kanske midjelångt hår lättare än det som precis är långt nog att fastna i armhålorna, får fundera över det där, haha...
 
Har alltid håret i knut, ungefär såhär.
FB_IMG_1581615224908.jpg
 
Det handlar om vana alltså... Jag har inte haft så här långt så många gånger i livet, klipper lite för mycket. Eller så är kanske midjelångt hår lättare än det som precis är långt nog att fastna i armhålorna, får fundera över det där, haha...
Nej jag tycker inte att det är lättare. Brukade låta håret växa till rumpan innan jag klippte av allt. Nu orkar jag inte och har halva längden ungefär.
FB_IMG_1581615302144.jpg
 
Hur fastnar ditt hår i armhålan?? Har nästan alltid utsläppt frånsett typ vid fysisk aktivitet och kan i övrigt ha det uppsatt någon gång i veckan. Tycker inte det fastnar, i alla fall inte så att det stör. Men du kanske har mkt längre hår än mig. Mitt slutat lite innan mitten på ryggen.
 
Jag tror att det handlar om vana. Jag hade alltid mitt rump-långa (:D) hår utsläppt utan problem, tills jag vid typ 25 års ålder fick för mig att testa att ha det i fläta. Sedan dess pallar jag icke att ha det utsläppt, blir helt knäpp på hur mycket i vägen det är. Förra sommaren klippte jag av det! FRIHET!
 
Jag har oftast knut eller fläta. Men så måste jag ha det i knut eller fläta på jobbet, så det gör nog sitt till, annars hade jag haft utsläppt oftare eller andra frisyrer.
 
Jag har nästan alltid fläta, hästsvans eller knut. Ytterst sällan jag har det utsläppt men det händer!
 
Jag klipper mitt när jag sitter i bilen o ska vända på huvudet o håret sitter fast o hindrar huvudrörelsen.
Annars är det för det mesta lös,är det blåsigt ute så snurrar jag det med handen o stoppar det innanför jackan eller lever med att jag får styka bort/huvudskaka/eller spotta hår.
 
Har nästan alltid mitt hår uppsatt, antingen i slarvig hög knut, eller hög hästsvans.
Ibland festar jag till det och har håret utsläppt 😁
 
Mitt hår fastnar absolut i armhålan! Det märks i och för sig mest på jackor och koftor som jag brukar behöva rensa på tussar i armhålan någon gång i månaden.

Det värsta jag vet med att ha utsläppt långt är när jag andas in långa hårstrån och de är svåra att få ut igen (blä!) tex. vid blåst, när man kratsar hovar, pumpar cykeln osv.

Det bästa är att jag tycker att det är så mycket enklare med långt hår än att försöka ha någon form av frisyr som kräver engagemang i form av styling. Min pixie-cut var jobbigast att underhålla genom hårprodukter och ideligt rännande till frisören för att få den klippt.

För mig så är långt hår uppsatt i knut/tofs/fläta en "frisyr" men en som inte kräver mer än några sekunder att fixa. Utsläppt har jag mest vid fest - fast eftersom det blir så varmt i nacken så åker det upp snabbt igen...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 818
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 239
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
5 777
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp