Långt hår - fint ibland visserligen men alltid i vägen...

Kan vi inte prata om alla hårstrån också?! Överallt är de ju!! :nailbiting:
Har gått från riktigt kort frisyr till långt och jag blir knäpp på alla hårstrån! Ja, min familj också...:cautious:
Maten, duschen, soffan, kläderna, blomkrukan, vattenskålen, i en låda du inte öppnat sedan du var typ 3 år? Och de långa hårstråna som skapar vackert fina korvar i avloppen genom att de förena och binda samman allt annat som kan tänkas täppa till dem?:D
 
Så fort mitt hår är långt nog att sätta upp gör jag det. Avskyr hår i ansiktet. Funderar på att klippa kort nån gång. Om jag vågar. Har lite längre än axellångt just nu.
 
Oj, jag tror vi kan ensas om att hur fint långt hår än är för utomstående så är det en smula krångligt för oss som får leva med det. För de som inte lärt sig leva med det då...
 
Jag hade oftast håret uppsatt i en fläta när jag hade långt hår. Jag har i princip alltid haft långt hår men så för något år sedan tröttnade jag och klippte av det. Så nu har jag kort hår. Det är en befrielse.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191205-100903~2.png
    Screenshot_20191205-100903~2.png
    142,2 KB · Visningar: 104
Jag har nästan alltid mitt hår i fläta, slarvig knut eller uppsatt med doughnut. Jag har ett jobb där jag oftast måste ha långt hår uppsatt och i kort hår ser jag misstänkt lik ut en diskborste utan en enorm mängd produkter i håret så det har aldrig varit ett alternativ.
 
Mitt hår vill inte sitta uppe ordentligt så här är det keps som håller det på plats utomhus :up: annars har jag konstant några killiga hårstrån i näsan eller munnen eller ögat eller på kinden :crazy:
 
Jag älskar det långa håret, det är ju så enkelt! Jag måste ha det uppsatt på jobbet, men så fort jag klockat ut åker snodden - det är ju som en frihetsorgasm! Jämförbart med att ta av bygelBHn i slutet på dagen. :love::love:
Fastnat i armhålan har jag aldrig varit med om, däremot gårr det förbenat mycket balsam.
 
Jag har håret jämt i hästsvans på jobbet, plus så har jag rakad/snaggad nacke. Det hjälper med att hålla hästsvansen uppe på bakhuvudet då den förut hade en tendens att sjunka ned till nacken ju senare på dagen det blev. Nu håller den sig uppe utan att jag behöver göra om den. Och så är det ett stort plus på sommaren, det svalkar skönt! :up:

Förut brukade jag ha håret utsläppt mera ofta men nu har jag håret uppsatt så ofta att det känns konstigt/ovant :crazy:

Min knut är inte ens en knut, jag är dålig på det :o
 
Hade alltid fläta eller tofs. Raka/klippa av skiten var det bästa jag gjort - så skönt att bara ha en liten tofs kvar.
 
Mitt hår börjar bli rätt långt och jag älskar det :D Men ska jag göra nåt så blir det en svans eller knut. Sover alltid i fläta eller en slarvig knut uppe på huvudet.
 
Jag älskar mitt långa hår och tycker inte det är jobbigt alls! Har fläta i stallet och när jag tränar, i övrigt får det vara utsläppt. Det går väl ungefär halvvägs ner på ryggen, tycker det är mycket mer praktiskt att ha det så pass långt att det ligger kvar bakom axlarna än att ha axellångt eller drygt axellångt så att det alltid glider fram i ansiktet om man böjer sig fram!
 
Jag har levt med kort hår under en väldans massa år. Nu har jag sparat ut det.

Mitt klotrunda huvud gör att utsläppt hår ser märkligt ut så jag sätter upp det. Ibland i tofs men tycker det lier på håret. Så mestadels snor jag ihop det i en korv som jag ringlar till en knut och fäster med hårspännen. Tycker dessutom att det är snyggt. :o

Hade gärna haft hårband men eftersom jag som sagt har klotrunt huvud så ramlar bandet av. Kan inte ha mössa heller. Toppluvemodell glider sakta uppåt tills det sitter som en kokostopp uppe på skulten 😂
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: Rie
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 240
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
5 778
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp