Långt hår - fint ibland visserligen men alltid i vägen...

Haha! Jag borstar aldrig mitt hår om jag inte ska platta det.
Har lockigt hår som blir ett stort friss om det borstas. Blir aldrig tovigt 😁
:eek: Jag har undrat över det där, lockigt ska tydligen inte borstas och då undrade jag över tovor ... Men VA, HUR :eek: Rakt asiatisk hår tovar aldrig, självlockigt hår tovar aldrig... varför är det de mellan de olika typerna som blir toviga?? :arghh:
 
:eek: Jag har undrat över det där, lockigt ska tydligen inte borstas och då undrade jag över tovor ... Men VA, HUR :eek: Rakt asiatisk hår tovar aldrig, självlockigt hår tovar aldrig... varför är det de mellan de olika typerna som blir toviga?? :arghh:

Jag vet inte vad det beror på.
Mitt hår ser ut såhär när jag duschat och låtit det torka som det vill.
Blir aldrig tovigt men är så himla tjockt så sätter upp det allt som oftast av ren bekvämlighet.
IMG_20200120_161501.jpg
 
Orättvist! :arghh:
Du har inget kluvna toppar heller va? :rage::rage:
Nej! 😂
Inte speciellt mycket i alla fall...
Nu kan jag passa på att fråga en helt orelevant fråga! 😂 Har asiater lockigt hår på samma vis som vi klena nordbor? Kan inte påminna mig att jag att en enda bild med en japanska med självlockigt hår?

Och är det här en dum fråga ber jag om ursäkt!
Det är inte alls en orelevant eller dum fråga! De som brukar klassas som "dumma frågor" brukar dessutom ofta vara de bästa! :)

Asiater kan säkert ha lockigt hår, precis dom europeer kan ha det. Men jag tror att det är väldigt ovanligt. Alla mina kompisar som är från kina och japan har spikrakt hår, förutom när de lockat det då ;)
4FE7ECAE-A055-4949-A2C7-FE6698F8942D.jpeg
Detta är ingen jättebra bild, då den dels är tagen på en sekund, är väldigt över-exponerad och suddig. Men mitt hår är i alla fall rakt och platt som en pannkaka.
 
Jag vet inte vad det beror på.
Mitt hår ser ut såhär när jag duschat och låtit det torka som det vill.
Blir aldrig tovigt men är så himla tjockt så sätter upp det allt som oftast av ren bekvämlighet.
Visa bifogad fil 45489
:eek::arghh: Jag. Är. Inte. Avis. Inte ett dugg! *muttrar*

Jag har lite hårolja i mitt hår och sätter upp det i "knut" medan det är blött för att få det någorlunda lockigt och/eller flätar det över natten :meh:

Och hej Hermione :love:
 
Har alltid fläta, det går inte annars. Ibland sätter jag det i en hög tofs, flätar och sen snurrar upp flätan i en knut om jag vill ha det helt out of the way.
 
Mitt hår tovar inte heller. Det kan gå veckor mellan borstningarna. Har tjockt och rakt hår, men ganska tunna hårstrån. Det vägrar underkasta sig alla försök att få lite lockar i det, vet inte om det har något samband.
 
Mitt hår tovar inte heller. Det kan gå veckor mellan borstningarna. Har tjockt och rakt hår, men ganska tunna hårstrån. Det vägrar underkasta sig alla försök att få lite lockar i det, vet inte om det har något samband.

Jag har tunt ganska rakt hår som är en bit nedanför axlarna, jag får ALLTID dreads i underhåret närmast nacken om jag har det utsläppt - det tar max 15 minuter sen är det en liten kliande trasselsak där. Orättvist
 
VA?
Hur klarar du dig undan tovor? Har du något bra medel i håret eller tycker ditt hår bara om dig?

Jag ser ut som Chewbacca med dreadlocks om inte jag reder ut tovor minst en gång om dagen när det är utsläppt :cry:
Vi kanske har lite samma typ av hår? Om det är du på avataren ser det lite ut så. Vågigt/lockigt, blir lätt burrigt, tjockt men medeltunna hårstrån.
Ett hår som behöver fukt i mängder!

Jag har klippt mig kortare så det går ner en bit nedanför skulderbladen. Mer lätthanterlig längd än när det närmar sig ändan.
 
Så olja är grejen alltså! Det ser inte fett ut då? Tål inte dofter tyvärr, hur är arganoljan? Kan man ta rapsolja? :rofl:
Köper du bara ren olja tycker jag den doftar mildare. Waterclouds luktar lite mer. Är en dov doft som påminner lite om kanel tycker jag. Jag tar bara pyttelite och sätter i när håret fortfarande är fuktigt men inte droppar. Krama in från topparna och uppåt.
Inte testat rapsolja :rofl:
 
:eek: Jag har undrat över det där, lockigt ska tydligen inte borstas och då undrade jag över tovor ... Men VA, HUR :eek: Rakt asiatisk hår tovar aldrig, självlockigt hår tovar aldrig... varför är det de mellan de olika typerna som blir toviga?? :arghh:
Jag har lockigt hår och jag inte borstar det varje dag så börjar det genast klumpa ihop sig till en enda stor dreadlocks (eller ullmatta). Detta trots rejält med balsam vid varje dusch. Utan balsam blir det ett ris som äter hårborstar :D
 
Så olja är grejen alltså! Det ser inte fett ut då? Tål inte dofter tyvärr, hur är arganoljan? Kan man ta rapsolja? :rofl:

Och lite kl*
Mitt hår blir flottigt om jag så mycket som tittar på produkter med olja. Jag kan inte ens använda shampooprodukter med argan utan att känna att jag behöver tvätta håret igen på kvällen, än mindre balsam eller ren olja. Tror det beror på hårtyp helt enkelt.
Mitt hår är typiskt skandinaviskt rakt, blont och med många, många fina strån. Och färgat! Och generellt rätt misshandlat. :D
Jag använder aldrig andra produkter än shampoo och balsam dock och stylar aldrig.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 239
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
5 777
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp