Långtidshyra bkortare?

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Är det någon som långtidshyrt/leasat en hästbuss? B kortare främst. Vad har det kostad/månad, hur länge har ni hyrt? Från vilken firma samt vilket märke?

Har ingen bil med drag just nu, eller transport längre. Funderar på om det istället är värt att leasa en b kortare under vinter/höst då det kommer att användas flitigt för transport till ridhus, ca 2-3 ggr i veckan. Under sommaren ca 1-2 gånger i månaden till tävling, och då kan jag hyra för varje enstaka gång är tanken. Men det blir ju ändå 1500kr/ varje enstaka tillfälle. Skulle vara så smidigt med en buss att åka smidigt med när man vill. Har inte möjlighet att köpa en ny bra bil med drag för tillfället tyvärr.
 
Tror det blir väldigt dyrt för dig att hyra en sådan. Jag har ingen aning, men alla ställen jag har sett tar minst 1500 för ett dygn och typ 3500 för en helg. Hade istället lagt undan dom pengar och då köpt en ny bil med drag till nästa höst. Nu är våren ju här snart. Jag tror lätt man kommer betala i hyra vad en ny bil skulle kosta. Men jag har inte koll eller undersökt detta själv.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 765
Senast: Cilla
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 421
Senast: Keb71
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 196
Senast: Mabuse
·
Utrustning Sitter i lite transportfunderingar! Funderar och funderar så jag tror hjärnan kokar över snart! :o Drömmen är en boj,men den ekonomin...
Svar
1
· Visningar
1 728
Senast: Bellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp