Långtidsverkande konstgödsel

Beemee

Trådstartare
Hej,
Vi har en bonde som tar hö på vår mark. Men så blev det ändrade planer och vi behövde en del av marken till sommarhage men då hade han gödslat med ett långtidsverkande konstgödsel. Min fråga är, vågar jag släppa hästarna på bete där efter ca 1,5 månad efter han har gödslat? Det har regnat en del sen han gödslade.
 
Hej,
Vi har en bonde som tar hö på vår mark. Men så blev det ändrade planer och vi behövde en del av marken till sommarhage men då hade han gödslat med ett långtidsverkande konstgödsel. Min fråga är, vågar jag släppa hästarna på bete där efter ca 1,5 månad efter han har gödslat? Det har regnat en del sen han gödslade.
Om du är orolig för gödningen i sig så borde det vara lugnt nu. Om du funderar över näringsvärdet så kan det ju vara mer kräm i det än vad det skulle ha varit annars såklart.
 
Tack för svar! Det var mer för själva gödningsmedlet i sig jag var lite fundersam över hur länge det tog för det att gå ner i jorden. Men nu har det regnat hela veckan här så det ska vara lugnt med det tänker jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Vi köpte en jordbruksfastighet för fem år sedan. Är ca 6 ha bete. Finns en bonde som har betesdjur på få delar av vår mark och har...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 019
Senast: nyttnick
·
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 168
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Hej! Tips om hur jag skall tänka med min vall och bete, mottages tacksamt! Jag har en vall på ca 3 hektar som jag förra sommaren tog hö...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: Idacharlott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp