Långtradarporr

Medstyrande bakdel är bra skit på bussarna ;)

Notera att det är lättare att möta ett annat stort fordon än en personbil. PRECIS så är det "på vanliga" vägar också..
 
Det ser helt jäkla galet ut!

Ja, jag förstår att det är lättare. Om jag körde personbil i det läget hade jag dragit handbromsen, lämnat bilen och sprungit ..
 
Om bara alla personbilar håller sig ur vägen och låter bli att försöka att klämma sig i mellan så går det alldeles utmärkt.
 
Det ser helt jäkla galet ut!

Ja, jag förstår att det är lättare. Om jag körde personbil i det läget hade jag dragit handbromsen, lämnat bilen och sprungit ..

När det bara fantes trollstigen, hardangervidda och rv 7 mellan öst- och västlandet, brukade många chaufförer egna flera timmar åt att forsla utländska turisters husvagnar upp och ner dessa vägar för att kunna få upp/ner sin trailer.

Idag är det mest turister och utländska trailers som åker dessa vägarna då längdbegränsning är införd på flera sträckor så att knappt turistbussarna får åka där :)
 
Om bara alla personbilar håller sig ur vägen och låter bli att försöka att klämma sig i mellan så går det alldeles utmärkt.

Exakt. Men man har ju ingen aning om vilken radie de behöver. Numera har jag i alla fall koll på stadsbussarna här så jag vet var jag måste stanna och vänta in dem. Men på en sån där väg ...
Enklast hade annars varit att du frågat föraren i det större fordonet hur du skulle göra.
Vi kan anvisa var bilen lämpligast skall befinna sig för att komma förbi.

Är det inte det långtradaren och bussen överlägger om när de står stilla på vägen? Jag får intrycket att de pratar genom sidorutorna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hittade denna på Öppet Arkiv. Lägg märke till hur de lastar ur på Arlanda. :nailbiting: :eek...
Svar
7
· Visningar
1 278
Senast: Boj
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Är en rubrik på en insändare i Nerikes Allehanda. Nä - det handlar inte om hur man ska komma åt hur man bäst sköter en häst - som jag i...
Svar
0
· Visningar
733
Senast: lizzie
·
O
Ridning Sorry for writing in English but my swedish skills aren't very good (i'm from finland). Here's a video that me and my friends made...
Svar
9
· Visningar
2 025
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp