Långtur med oerfaren körhäst?

Sv: Långtur med oerfaren körhäst?

Var det kring gbg ni körde?
Hade varit så roligt att vara med, tror min ponny hade uppskattat det!
 
Sv: Långtur med oerfaren körhäst?

Jag är skitglad idag!! Vi satte vagn bakom Presto för första gången i hela hennes liv (hon är 14år), för ett halvårsen kunde man inte dra ett grimskaft vid sidan av henne utan att hon var livrädd och hypervetilerade typ:cool:

Men hon var helt underbar idag!!! Först skrittade vi med vagnen fastspänd (och jag i:o)och tränade på att svänga mm. Sen travade vi två långsidor, hon lyssnade och skötte sig som om hon aldrig gjort annat :banana:

Jag funderar på att åka med på en körtur som är 1 mil, (strax norr om gbg). Men vet ej om jag vågar, då har Presto lixom inte varit körd i mer än en vecka, så fundera över det. Egentligen skulle det nog inte vara några problem, Presto skulle aldrig komma på att göra något dumt, hon vill alltid göra sitt bästa. Men jag har katastastroftänkande :grin: Jag vet inte riktigt hur många vi kommer bli eller hur hästarna är, jag ska ta reda på det.
 
Sv: Långtur med oerfaren körhäst?

presto skrev:
Jag funderar på att åka med på en körtur som är 1 mil, (strax norr om gbg). Men vet ej om jag vågar, då har Presto lixom inte varit körd i mer än en vecka,

Det tycker jag däremot verkar onödigt tufft. Man ska inte stressa med inkörningen, speciellt om hon var så rädd för bara ett halvår sen. Det kommer säkert fler tillfällen till utflykter! Kanske du kan få åka med på någon annans vagn den här gången? :laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min sambo är (har blivit) hästintresserad sen han träffade mig,han har varit med ut och ridit flera gånger,och han hanterar hästar på...
2
Svar
33
· Visningar
3 876
Senast: bellabus
·
Körning Har nu fått ordning på rockarden till lilla russet. Körde första gången i lördags. Då en liten tur på kanske en kvart. Ut gick bra...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp