Lantis-bröllopet!

Min första dagbokstråd!

Jag och sambon ska gifta oss, om en månad och några dagar :heart Vi firar 10 år i höst och det känns så fint (och lite overkligt) att fira det med att bli man och fru! Ett jättelitet bröllop där bara vår allra närmsta familj och närmsta vänner är bjudna. Jag har inget ställe att skriva av mig om allt, samtidigt som det såklart rör sig mycket tankar i huvudet och fixas mycket här hemma inför bröllopsdagen. Så, jag tänkte att jag kunde använda den här tråden för att skriva av mig lite.

Planen är följande: Vigseln kommer ske i rådhuset i Kristianstad, våra mammor och min bästa vän är vittnen. Efteråt åker vi till Österlen, tar lite bilder och äter lunch på en av våra favoritrestauranger samt hämtar med oss förbeställd mat till dagen efter. Fööör dagen efter håller vi en liten middag här hemma på gården, ute i ladan. Det är dock lite att fixa här hemma innan gården ser ut som vi vill att den ska göra inför den dagen 🤪 Men det är redan en bra bit på vägen! Idag fick vi upp de sista panelbrädorna på ladan, så nu är väggarna hela och jättefina :love: även om det är en heeeel del kvar där också.

Idag beställde vi våra ringar också, så spännande!

Det som återstår är: renovera fönster till ladan, måla innergården och längst gårdens östsida, byta grind (jag byggde en ny för längesen men vi har inte orkat byta till den än pga kommer vara så jävla jobbigt att gräva gropar för nya plintar på den stenhårda uppfarten 😅), klippa gräset ganska snart så att det blir lätt att klippa det sen dagarna innan bröllopet, beställa tyg som ska hänga över bordet och täcka en sida i ladan där det inte är någon vägg, beställa extrasängar till de långväga gästerna som ska sova över och... hmm... säkert något mer jag inte kommer på. Sambon ansvarar för mat- och dryckbeställningarna.

Kläderna är klara, hindersprövningen är fixad, servis och glas är fixat. Min mamma och bror kommer passa gården senare under sommaren så att vi får åka på en liten bröllopsresa - en weekend i norra Italien :heart Jag och sambon har sovit borta tillsammans två nätter sen vi flyttade in på gården för över 7 år sedan, så det är verkligen en lyx att få åka iväg tillsammans!
 

Här inne ska middagen vara, och det var här den sista brädan spikades upp idag 🎉 Det behövs absolut ett lager färg till på utsidan men det får nog vänta tills senare i sommar pga kommer måla de väggarna som gästerna kommer se först :D
ladan.jpg
 
Den gården man sett på TV och planeras bli feststuga i Ladugården?

I så fall grattis till att det är klart, i annat fall grattis till brölloppet :)
 
Ser jättefint ut. Perfekt för en fest. Min stallägares äldsta dotter gifte sig hemma hos sin far och hans fru i trädgården. Sen hade dom festen ute i stallet på logen och dans på loftet. Det anordnas fortfarande lite fester ibland uppe på loftet.
Så grattis och hoppas ni får en oförglömlig dag 🥳 🥂
Och tur med vädret 😊
 
Ser jättefint ut. Perfekt för en fest. Min stallägares äldsta dotter gifte sig hemma hos sin far och hans fru i trädgården. Sen hade dom festen ute i stallet på logen och dans på loftet. Det anordnas fortfarande lite fester ibland uppe på loftet.
Så grattis och hoppas ni får en oförglömlig dag 🥳 🥂
Och tur med vädret 😊
Vi är inget festfolk, jag och sambon, så det blir nog inte så mycket fler fester där - men det var verkligen på tiden att vi bytte panelen och det är ju jätteskönt att ha det utrymmet redo om det skulle anordnas något här hemma de kommande åren :D
Och tack så hemskt mycket :love:
 
Något jag funderar rätt mycket på är hur jag ska få min pappa att kännas närvarande under dagarna. Han dog i cancer för nästan 15 år sedan så sorgen är inte färsk men saknaden är enorm. Den ökar i styrka inför såna här viktiga och stora grejer i livet. Han skulle ju varit med...

På middagen ska jag ha en liten ram med två bilder på honom där jag sitter. Men jag vet inte riktigt hur jag ska "få in honom" på själva vigseldagen än. Vill ju inte att det ska bli fokus på sorgen och saknaden, men vill samtidigt känna att han är med mig mer än bara i tankarna. En svår balans.
 
Något jag funderar rätt mycket på är hur jag ska få min pappa att kännas närvarande under dagarna. Han dog i cancer för nästan 15 år sedan så sorgen är inte färsk men saknaden är enorm. Den ökar i styrka inför såna här viktiga och stora grejer i livet. Han skulle ju varit med...

På middagen ska jag ha en liten ram med två bilder på honom där jag sitter. Men jag vet inte riktigt hur jag ska "få in honom" på själva vigseldagen än. Vill ju inte att det ska bli fokus på sorgen och saknaden, men vill samtidigt känna att han är med mig mer än bara i tankarna. En svår balans.
Nu vet jag inte hur ni tänker kring blombukett och liknande, men jag kommer att ha en bild på min farmor och en på mormor fastsatta i bandet som sitter runt buketten. På så vis får de första parkett under själva vigseln, och sedan är tanken att buketten ska stå i vatten på ett bord där det står ett tänt ljus samt en inramad bild på mig tillsammans med mormor och farmor.

Och grattis, förresten! Roligt att läsa om någon annans bröllopsplaner :)
 
Nu vet jag inte hur ni tänker kring blombukett och liknande, men jag kommer att ha en bild på min farmor och en på mormor fastsatta i bandet som sitter runt buketten. På så vis får de första parkett under själva vigseln, och sedan är tanken att buketten ska stå i vatten på ett bord där det står ett tänt ljus samt en inramad bild på mig tillsammans med mormor och farmor.

Och grattis, förresten! Roligt att läsa om någon annans bröllopsplaner :)
Vilken fin ide! Jag tänkte dock inte ha någon blombukett. Jag får fundera vidare helt enkelt.

Tack :love:
 
Något jag funderar rätt mycket på är hur jag ska få min pappa att kännas närvarande under dagarna. Han dog i cancer för nästan 15 år sedan så sorgen är inte färsk men saknaden är enorm. Den ökar i styrka inför såna här viktiga och stora grejer i livet. Han skulle ju varit med...

På middagen ska jag ha en liten ram med två bilder på honom där jag sitter. Men jag vet inte riktigt hur jag ska "få in honom" på själva vigseldagen än. Vill ju inte att det ska bli fokus på sorgen och saknaden, men vill samtidigt känna att han är med mig mer än bara i tankarna. En svår balans.

Först stort grattis till den kommande vigseln det låter hur mysigt och fint som helst! Jag hade en kompis som beställde en brosch med ett foto på en person som inte fanns med hen längre. Broschen hade hen vid speciella tillfällen där hen kände att personen skulle varit med. Det kanske kunde vara något att fundera på .
 
Först stort grattis till den kommande vigseln det låter hur mysigt och fint som helst! Jag hade en kompis som beställde en brosch med ett foto på en person som inte fanns med hen längre. Broschen hade hen vid speciella tillfällen där hen kände att personen skulle varit med. Det kanske kunde vara något att fundera på .
Också en fin idé, men en brosch känns inte riktigt som "jag". Men tack ändå för förslaget 😊
 
Hämtade ut ringarna igår. Varken jag eller sambon är några smyckespersoner men ringarna var väldigt fina :love: förhoppningsvis kan jag (och sambon) vänja mig vid att alltid ha en ring på mig, och ffa att få in rutinen att alltid ta på mig den igen när jag har behövt ta av mig den 😅
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag och sambon planerar att gifta oss i sommar :heart Ett väldigt litet bröllop med vigsel i rådhuset och middag för närmsta familjen...
2
Svar
39
· Visningar
5 480
Senast: McFlurry
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 145
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp