Bukefalos 28 år!

Laptop - vilken?

A

Alvin

Jag funderar på om det inte är dags att införskaffa sig en laptop, börjar tröttna på att alltid ha en stationär dator. För tillfället är jag inte speciellt insatt i datorvärlden och behöver lite hjälp.
Vilken typ av laptop ska jag ha som kan ta spel (spelar mestadels the sims 3) ?
Jag tycker att Acer är bra, men funderar på en Mac kanske, men som den fattiga student jag är kanske det är dumt att lägga de extra pengar som det är mellan en pc och en mac?
Och just det, det måste vara lång batteritid, inte 2 h som min skoldator har:(.

Har ni några tips så får ni väldigt gärna dela med er!
 
Sv: Laptop - vilken?

Jag har läst att Acer brukar vara av sämre kvalitet...:angel: Har en Sony Vaio som jag är mkt nöjd med och en Fujitsu Siemens som jag är mindre nöjd med (glapp i skärmen). Sony är ju lite dyrare men man får ju vad man betalar för, Fujitsun kommer förmodligen kostat lika mkt som Vaion när den är lagad... :angel:
 
Sv: Laptop - vilken?

Och jag har varit supernöjd med min Acer!

Ända tills nu då. Uppenbarligen klarar den inte av att en 4 åring tappar ett halvt glas mjölk över tangentbordet... Så nu är det bara att hoppas på att försäkringen täcker det, så att jag kan få en ny.
 
Sv: Laptop - vilken?

Har du? Tycker att jag bara hör positiva saker om Acer, haha. Men samtidigt har jag bara dålig erfarenhet utav de två namnen du nämner. ;)
 
Sv: Laptop - vilken?

Man tycker ju att en laptop ska kunna ta lite "skit". Vilken Acer är det du har då? Så man kanske kan sålla bort några :)
 
Sv: Laptop - vilken?

Jag hade en Acer som jag var nöjd med, men den modellen hade några år på acken, de nyaste är jättefina:) Jag böt till en compaq pga vikten, den gamla acern vägde mer än de nya gör nu. Batteriet är alltid dåligt på de större modellerna tycker jag, men det går nog att köpa bättre, jag ska göra det till min Compaq snart.
Vill ju gärna ha en Dell då jag kan bygga den som jag vill ha den.. kanon tycker jag:)
 
Sv: Laptop - vilken?

jag har Compaq nc6000 och är jätte nöjd :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vad finns det för laptops som klarar att spela upp exempelvis The Sims 3 hyfsat, vill ha klart ljud & bild utan hack och relativt snabb...
Svar
16
· Visningar
2 911
Senast: Aqualize
·
Q
IT & mobiler Jag funderar på att köpa mig en laptop istället för min gamla stationära, men jag har ingen aning om vad jag borde köpa för någon. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 755
Senast: Tjôta
·
IT & mobiler Jag har bestämt mig till 99% nu att köpa en ny stationär dator. Funderade på Macmini ett tag, men har kommit fram till att fortsätta med...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: tim
·
IT & mobiler Det här är en tråd jag ALDRIG trodde jag skulle starta!!! :crazy: Jag har haft mac sen 1989 - och jag älskar mac - högt och rent...
2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Tilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp