Larm e d vid hund i bil?

ako

Trådstartare
Alltså, jag har en noja! Jag är verkligen livrädd för att av misstag lyckas glömma hunden i en varm bil. Jag skulle aldrig chansa e d med mening utan är jätteförsiktig, men tanken kommer på då och då om jag helt enkelt skulle glömma att han är med i sin bur 😬… Har haft hund i 15 år och hittills har det aldrig hänt. Jag har en gång för länge glömt hunden typ 2 minuter i bilen en höstdag, sen kom jag på att hon inte var med in, men bara tanken på att jag faktiskt gjorde det för mig rädd…

Finns det någon sorts larm för förhindra att detta händer?

Mvh
”Hysterisk matte”
 
Ja det gäller bakluckan också. Har jag fått erfara. Behövs inte mycket rörelse för larmet ska gå.
Men hur går det då till när folk faktiskt lämnar hundar inlåsta i bilar? Det borde ju vara omöjligt liksom?
Frågetecknen hopar sig 😅🤣
 
Men hur går det då till när folk faktiskt lämnar hundar inlåsta i bilar? Det borde ju vara omöjligt liksom?
Frågetecknen hopar sig 😅🤣
Min bil frågar om jag vill ha reducerad larmnivå när jag stänger av motorn. Vi har ställt in så att den ska fråga varje gång, annars hade vi garanterat glömt det när vi lämnade hundarna. De flesta bilarna har så att man kan ha reducerad larmnivå, man får googla på märke, modell och tillverkarår bara så kommer det fram beskrivningar om hur man gör.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 631
Senast: Hyacinth
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 994
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 911
Senast: MulleMonster
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp