Larmad villa och hund

cassiopeja

Trådstartare
Har ni någon erfarenhet av att ha hund i villa med larm? Om man lämnar hunden ensam hemma någon gång och vill larma på huset, hur funkar det? Har ni hört om bra eller dåliga erfarenheter om hund och larm? Jag vet att det finns "hundsäkra" sensorer som inte ska reagera på mindre objekt än 40 kg, vilket ju borde funka om man har en hund av mindre ras. Men tänk om larmet går ändå, hur skulle en hund reagera, är inte risken stor att den blir skadad för livet om man har larm med 110 dB signal?... :cry: :cry:
 
Nä det går ju inte. Jag skulle heller aldrig chansa. Vilken mardröm för hunden... I så fall får man sätta hunden i en larmfri del av huset. T.ex. spärra av tvättstugan, en rymlig hall eller något sådant. Kommer det en tjuv så finns det inget av värde i den delen av huset och går de vidare till nästa rum så går larmet...
 
När mina föräldrar skaffade larm sa han som installerade att det gick bra med hundar. Han sa att rörelsedetektorerna (eller vad de nu kallas) sitter så högt så de inte känner av hundar. Men jag skulle ändå aldrig våga lämna hunden med larmet på.
 
Det beror på hur de är inställda

och kanske också vad det är för slags larm.
Vårt larm regerade inte på jycken, 8 kg. Tills dess att han blev trimmad vill säga.....för då larmade det direkt när vi kom hem.
Då gav han förmodligen mer värme ifrån sig. Men det justerades så nu får han springa - nytrimmad - var som helst.
Vårt larm är justerat så att det tjuter (en förfärligt signal) en kort stund 15 sek (?) och ringer samtidigt upp vår mobil inom samma tidsrymd.
Hur det låter sedan vet jag inte för det har vi inte testat.

Måste kanske kolla det...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 652
Senast: Toktass
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 683
Senast: Ava22
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 221
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp