Larmoperatör SOS alarm eller liknande?

a1agnlju

Trådstartare
Är det någon här som jobbar eller har jobbat som operatör på SOS alarm eller RLC och kan berätta lite om det? Mest negativa kommentarer när man googlar, men jag skulle vilja veta lite om hur passraderna ser ut (det är treskift, det vet jag, men inte tiderna, om det är 12-timmarspass eller 9-timmars eller vad. Hur brukar passen vara upplagda under en månad t ex.). Den egentliga lönen man kan tänkas komma upp i, alltså vad man brukar kunna få ut med OB osv.
 
Är det någon här som jobbar eller har jobbat som operatör på SOS alarm eller RLC och kan berätta lite om det? Mest negativa kommentarer när man googlar, men jag skulle vilja veta lite om hur passraderna ser ut (det är treskift, det vet jag, men inte tiderna, om det är 12-timmarspass eller 9-timmars eller vad. Hur brukar passen vara upplagda under en månad t ex.). Den egentliga lönen man kan tänkas komma upp i, alltså vad man brukar kunna få ut med OB osv.
Har jobbat 10 år i föregångaren till RLC, LKC. 8 timmars pass, time care planering (eller var då i alla fall) så jag jobbade bara em och natt, då jag är sjukt morgontrött. Förstärkningspass fre-lör är 10 timmar.

Jag trivdes super, bästa jobbet jag haft. Slutade bara för att det blev RKC (som bara finns på 4 orter). Det är så längesedan så vad lönen är nu vet jag inte. Förr var den bra och jobbar man mycket kväll/natt behöver man inte jobba så många dagar då timmarna räknas högre. Dvs du jobbar 8 men via koefficient får du betalt för mer. Jag jobbade 3 till 4 pass/vecka. Mycket övertid som också betalades bra för.

Edit: glömde tiderna. 6-14, 14-23 och 23-07. Förstärkningspass 19-04
 
Är det någon här som jobbar eller har jobbat som operatör på SOS alarm eller RLC och kan berätta lite om det? Mest negativa kommentarer när man googlar, men jag skulle vilja veta lite om hur passraderna ser ut (det är treskift, det vet jag, men inte tiderna, om det är 12-timmarspass eller 9-timmars eller vad. Hur brukar passen vara upplagda under en månad t ex.). Den egentliga lönen man kan tänkas komma upp i, alltså vad man brukar kunna få ut med OB osv.
Jag skickade ett meddelande till dig :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 297
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 122
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Det finns ju vissa saker som anses vara "big no no" att berätta för sin chef. T ex att säga upp sig. Men är det alltid så eller finns...
Svar
19
· Visningar
1 750
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Jag borde kanske ta det här med min handläggare på Arbetsförmedlingen, men jag tror att buke kan förklara lite bättre. Det brukar finnas...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 328
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp