Larver i hovarna (sett i tv-program) ”trast” = strålröta?

Ang kratsa vid/på strålen... Hästen går med sina hundratals kilo på strålen på grusväg. Det bör vara omöjligt att kratsa sönder hästen genom att enbart skrapa rent med handkraft i skrymslen och vrår.
Precis. Det där att man inte ska kratsa strålen är något man säger till nybörjare för att de inte ska få för sig att strålen är något som ska tas bort (jag hade en elev med en bonnastark pappa som faktiskt försökte, det blev inte bra :() utan att de ska bli medvetna om att strålen är där och ska vara där.
 
Ska kanske tillägga att med "kratsa strålen" menar jag kratsa ur strålfåran. Själva strålen har jag aldrig gjort något med!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
Hästvård Hej! Mitt 16-åriga sto blev behandlad i halskotpelaren för 3,5 månader sedan, då hon visade sig ha måttliga pålagringar mellan 3 kotor...
2
Svar
28
· Visningar
5 306
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 240
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
3 970
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp