Bukefalos 28 år!

Låsa pengar kortare period

Dimmoln

Trådstartare
Hur kan man enklast göra inkomster på ett bankkonto otillgängliga för en själv en kortare period (ex. tills nästa lön)?
Det saknas anhöriga som kan vara ekonomiska ställföreträdare.

Som jag har förstått det krävs det en dokumenterad sjukdom eller nedsättning (fysisk eller psykisk) för att få tillgång till god man eller förvaltare?
 
Om meningen är att du inte kan hålla i dina egna pengar och inte har någon att hjälpa dig (typ föra över pengar till en närstående familjemedlem eller tillförlitlig vän, som sedan kan föra över tillbaka till dig vid behov) så hade jag först bokat in ett möte på banken med en bankman. Det finns säkert många lösningar med olika slags konton :)
 
Hur kan man enklast göra inkomster på ett bankkonto otillgängliga för en själv en kortare period (ex. tills nästa lön)?
Det saknas anhöriga som kan vara ekonomiska ställföreträdare.

Som jag har förstått det krävs det en dokumenterad sjukdom eller nedsättning (fysisk eller psykisk) för att få tillgång till god man eller förvaltare?

T ex Santander Consumer Bank har ett konto som heter Mitt spar+ där det är fria uttag, men du får inte pengarna förrän efter 31 dagar. Kan det vara något kanske?
Det verkar vara avgiftsfritt och gratis att öppna, samt har insättningsgaranti.
 
Beror väl lite på syftet och anledningen, men det finns ju bankkonton man inte har fria uttag eller begränsat fria uttag som skulle kunna fungera.
 
För en månad vet jag inte men swedbank har fasträntekonto där det går att låsa pengar från 3 månader upp till 5 år.
 
Om meningen är att du inte kan hålla i dina egna pengar och inte har någon att hjälpa dig (typ föra över pengar till en närstående familjemedlem eller tillförlitlig vän, som sedan kan föra över tillbaka till dig vid behov) så hade jag först bokat in ett möte på banken med en bankman. Det finns säkert många lösningar med olika slags konton :)
Kolla med din bank!

Min bank hänvisade till ett placeringskonto med uttag tidigast 3 månader efter insättning när jag pratade med kundservice. Då är min inkomst låst lite väl länge :nailbiting:

Finns det kanske mer spelrum för förhandling om man bokar en faktisk tid med någon på banken?
 
Öppna ett konto i annan bank, koppla det inte till kort, telefon eller internetbank, så att du faktiskt fysiskt måste gå in på ett bankkontor för att flytta över pengarna?

Det var en bra idé! Skulle absolut kunna fungera om jag väljer en bank som inte finns i min stad :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 947
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 068
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 224
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp