Bukefalos 28 år!

Låsa upp telefon ?

gylle

Trådstartare
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan de som låser upp telefoner (alltså inte operatören själv) brukar kunna låsa upp nya modeller ? Har blivit djupt förälskad i den mobil (LG U880) som jag fick med hem för att testa 3 med och skulle mer än gärna behålla den men 3 har ingen täckning här så iså fall måste jag få den upplåst för att kunna använda annat abbonemang och kollade med en som gör sådant men fick till svar att den var för ny. Är det ofta det går åt pipan med telefonen vid dylika upplåsningar ?
 
Sv: Låsa upp telefon ?

det är väl olika från upplåsare till upplåsare om man säjer så..
själv fick jag min v800 upplåst ganska snabbt efter att jag köpt den. (på den tiden det var en ny modell alltså)
men de är ju bara och kika runt bland folk..nån borde säkert kunna
 
Sv: Låsa upp telefon ?

doleron skrev:
det är väl olika från upplåsare till upplåsare om man säjer så..
själv fick jag min v800 upplåst ganska snabbt efter att jag köpt den. (på den tiden det var en ny modell alltså)
men de är ju bara och kika runt bland folk..nån borde säkert kunna

Var hittar man detta "folk" då ?
 
Sv: Låsa upp telefon ?

han som fixade min hade lagt ut en annons i en lokaltidning om att han kunde sånt.. annars har jag faktiskt ingen aning..:crazy:

men du kan ju testa på olika elektronikaffärer..?
 
Sv: Låsa upp telefon ?

*lån*
vad brukar det kosta på ett ungefär att låsa upp telefonen, om man inte anlitar telebolagen? Blir det billigare? V***f**e tar ca 350:- har jag hört!:banana:
 
Sv: Låsa upp telefon ?

Lucsy skrev:
*lån*
vad brukar det kosta på ett ungefär att låsa upp telefonen, om man inte anlitar telebolagen? Blir det billigare? V***f**e tar ca 350:- har jag hört!:banana:


för mej gick det på 100.- hemma
 
Sv: Låsa upp telefon ?

Tänk bara på att du får betala för 3-abonnemanget även om du låser upp telefonen och använder ett annat kort i den.

Det kan alltså bli mycket dyrare än du tror.

Det brukar kosta runt 100:- att låsa upp hos andra än operatören. Ibland är man även tvungen att uppgradera mjukvaran i telefonen och då tillkommer kostnad för detta.

Om inte 3 har täckning hos dig går ju det över på roaming (med roaming menas att operatörer avtalar om att kunderna kan använda sina konton i varandras nät) så har du täckning med någon operatör bör du ha täckning även med 3.
 
Sv: Låsa upp telefon ?

Tyvärr har de Roaming med Vodafon vilket inte alls funkar här heller. Får en stapel på Vodafons nät på några enstaka ställen (2 om jag hänger ut genom takfönstret på 3,e våningen i magasinet (vilket ju inte funkar så bra när man skall prata i tel).
Tyvärr har det visat sig vara lika illa ställt med Comviqs vanliga nät dock funkar deras 3G nät troligen då de kompar på 3G nätet med Telia vilket verkar funka lite här. Telias mobil har full täckning över allt här så det skiljer ju uppenbarligen ganska markant mellan operatörerna. Det som är irriterande är att telia inte har något "fritt surf med 3G" vilket 3 har och tele2/comviq (nästan har 1000MB) och comviqs är billigare om man har mobilabb i comviq också vilket jag alltså inte kan ha.

Hur funkar det egentligen just med detta att använda Roaming, betalar du till din vanliga operatör eller till den du använder ?

Jo att jag får betala för abb ändå vet jag (69:-/mån som för övrigt även kan användas till att köpa tjänster med skulle ju gå att tex ladda ner musik eller dylikt för dem iom att man inte kan ringa upp dem dessutom bjuder de på 3 fria mån just nu + 500:-) Så lite klurigt räknat så bet 99x18(för mobilen) = 1782:- -500:- =1282:- + 15x69=1035 (för abb som jag dessutom kan typ tanka ner musik eller annat för) Mobilen utan lås har jag inte hittat någonstans med kontantkort låst till samma kostar den 3.795:- Så helt klart blir det billigare denna väg om man bara hittar någon som låser upp den.
 
Senast ändrad:
Sv: Låsa upp telefon ?

DÅ tycker jag du skall göra ett fult försök att ringa och gnälla hos 3 att du blivit pålurad telefonen och att DET SKULLE FUNGERA, enligt SÄLJAREN.... eller liknande och försöka häva kontraktet, i värsta fall händer inget, annat fall får du kanske betala telefonen och häva kontraktet.
 
Sv: Låsa upp telefon ?

Lika långt för mig bor nere i södra skåne. Kollade på på tryck till tyvärr har de inte denna ännu, har mailat dem och frågat om hjälp får se vad de säger.
 
Sv: Låsa upp telefon ?

Har pratat med 3 och det är helt grönt att skicka tillbaka alltihop men börjar ju nu fundera på att jag vill behålla själva telefonen. Är ju nog inte så enkelt att bara ångra abbonemanget och behålla telefonen utan det är nog antingen eller skulle jag gissa.
 
Sv: Låsa upp telefon ?

gylle skrev:
Hur funkar det egentligen just med detta att använda Roaming, betalar du till din vanliga operatör eller till den du använder ?

Så länge jag befinner mig i Sverige betalar jag inget för roaming, det ingår i mitt abonnemang.
 
Sv: Låsa upp telefon ?

Jag bor som sagt i södra skåne, var någon annan som var inne och svarade i tråden som bodde i Luleå
 
Sv: Låsa upp telefon ?

moahahaha! :devil:
fick iof 59% på eviltestet så det kanske var liiiite med mening ändå...
välplanerat från min sida må jag tycka!
bra linnea, bra :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: JosephineR
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 802
Senast: zassoo
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 210
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp