Laserbehandling

Fiorano

Trådstartare
Finns det någon här som har erfarenhet ang. laserbehndling på häst eller på sig själv? Har det hjälpt och i sånna fall hur har det hjälpt? Har ni blivit smärtfria efter skada eller liknande?

Ska i väg och få min ena häst behandlad på fredag. Hon har haft diverse problem efter en lösbenbitsoperation, och har efter flertalet behandlingar och lång vla ändå inte hämtat sig. Hon är genomkollad av kiropraktor men han har inte hittat något.
 
Sv: Laserbehandling

Jag jobbar själv som equiterapeuth och har lasern som ett av mina redskap. Tycker att man får mycket bra resultat på muskelömhet och även på sen och gaffelbandsskador. Vet inte hur mycket du vet om själva behandlingsmetoden men det handlar om ett mycket koherent ljus.
 
Sv: Laserbehandling

En häst i stallet är behandlad med laser och det var mycket positivt.

Han hade spänningar lite här och var som nu har lossnat/släppt.
Han känns mycket bättre i ridningen efter detta.
 
Sv: Laserbehandling

Min fjorda har blivit behandlad med laser vid ett par tillfällen.
För ca 10 år sedan fick hon en sträckning i bogen, vilket vet inte kunde göra något åt. :crazy:
Fick tag på en som behandlar med laser, hon fick 3 behandlingar & var sedan bra.

Nu i vintras var det dax igen, återigen en sträckning i bog & hals. Fick behandling 3 ggr & är nu bra.

Hon svarar kanon på laser. Hoppas din häst osså gör det.
 
Sv: Laserbehandling

Min häst har blvit behandlad med laser vid två tillfällen när han hade muskelproblem i ryggen pga fel passande sadlar. På honom har det varit till stor hjälp. Han fick 4 behandlingar i somras och 2 av dom var med laser. Sedan dess har han varit bra i ryggen.
 
Sv: Laserbehandling

Känns förhoppningsfullt att höra hur bra det har fungerat för er andra! Hoppas att det gör det för min pålle också!
 
Sv: Laserbehandling

Den lasern jag har fungerar mkt bra på olika muskel/sen problem såsom spänningar/ inflammationer, även på leder.

När jag själv får spänningar i nacken så får min sambo lasra och det släpper efter en behandling, men ju längre tid man gått med probl. ju fler beh. kan behövas.

Men det är helt klart värt att pröva
 
Sv: Laserbehandling

Intressant att alla som svarat har positiva erfarenheter av laser. På människor har vetenskapen inte kunnat bevisa någon behandlande effekt av laser eller ultraljud, och för de flesta sjukgymnaster är ultraljud en förlegad behandlingsform. Och hästar har ju större muskelmassa och kroppshydda än människor så det borde rent fysiskt vara svårare att behandla hästar med dessa metoder.
 
Sv: Laserbehandling

Fick med en engelsk bok när jag köpte lasern, enligt laser säljaren så ska det finnas forskning om laser, har dock inte orkat läsa boken själv än....kommer inte ihåg vad hemsidan heter där min laser finns med tror nog att du kan få fram lite om forskning där ev. prova sök på www.irradia.se kan va rätt adress
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 944
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 241
Senast: JohannaB
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 964
Hästvård Efter lång vinter med dålig häst har allt varit bra. Första tävlingen avklarad och gjorde denna obsevationen. Normal avföring i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp