Laserhårborttagning, tid per behandling?

rtf

Trådstartare
Kära bukevänner,

kan någon som har tagit bort hår med laser orka svara på hur lång tid en behandling tog? Alltså inte antal gånger, utan en lasersejour.

Jag köpte en tregångersbehandling av bikinilinjen, köpte brasiliansk, men tog inte allt, och behandlingen första gången från det att jag kom in till jag var ute igen tog max tio minuter.

Anledningen att jag undrar är att det står att en behandling ska ta 45 minuter och att hon som gjorde den sa att de hår som var i växtfas och påverkats av behandlingen kommer att stötas ut och ramla bort. Inte ett hår har stöts ut och ramlat bort, vad jag kan se (ja, jag vet att vi pratar 20 % av håret).

Misstänker att hon inte riktigt vet vad hon gjorde, har någon någon tanke?
Tacksam för svar!
 
Vet inte om det går att direktöversätta till hårborttagning, men jag har lasrat bort tatuering. Själva behandlingen tog verkligen inte lång tid, zapp-zapp-zapp-zapp och hålla isbit emot området.

Första intron tog en längre stund, då jag fick samtala med hudterapeuten, hon visade lasern, tittade på tat:en, gick igenom antalet behandlingar hon trodde behövdes, etc - men själva behandlingarna sedan tog max 10-15 min från "välkommen och slå dig ned" till "då ses vi vid nästa tillfälle". Det fungerade dock utmärkt, och jag är nöjd.

Men som sagt - hårborttagning kanske ska vara annorlunda.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Finns antagligen olika laser-metoder
Bikinilinje tog för mig en dryg halvtimme-45 minuter. Tar någon-några veckor innan håret trillar bort.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Kära bukevänner,

kan någon som har tagit bort hår med laser orka svara på hur lång tid en behandling tog? Alltså inte antal gånger, utan en lasersejour.

Jag köpte en tregångersbehandling av bikinilinjen, köpte brasiliansk, men tog inte allt, och behandlingen första gången från det att jag kom in till jag var ute igen tog max tio minuter.

Anledningen att jag undrar är att det står att en behandling ska ta 45 minuter och att hon som gjorde den sa att de hår som var i växtfas och påverkats av behandlingen kommer att stötas ut och ramla bort. Inte ett hår har stöts ut och ramlat bort, vad jag kan se (ja, jag vet att vi pratar 20 % av håret).

Misstänker att hon inte riktigt vet vad hon gjorde, har någon någon tanke?
Tacksam för svar!
Jag har gjort armhålorna tog ca 5-10 min varje behandling inkl att ta av och på tröjan och så.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Jag har gjort laser på magen och det tog kanske 15 min totalt. Tar ett tag innan håret trillar av, men sen är det dock en del som laser inte funkar på alls.
 
Jag har gjort ben+bikinilinje. Behandlingen tog väl 3 timmar eller så, minns inte exakt. Då användes en lasermojäng som var ca 1,5 x1,5 cm stor så det tog ju sin lilla tid att ta hela benen...

Tre gånger kommer knappast att räcka, där jag gick hade de 5 ggr och var 6:e till 8:e vecka som minimum för ett okej resultat. Jag gick 6 ggr.

Jag har även lasrat hals/haka/kinder och det tog max 15 minuter.

Edit: Kom på att de alltid tog två gånger över ytan, en gång "vågrät" och sen vinkelrätt mot det tidigare. Så varje hårsäck fick två omgångar laser. (:devil:)
 
  • Gilla
Reactions: rtf

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 408
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 835
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 973
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp