Bukefalos 28 år!

Laserskrivare

sussisus

Trådstartare
Finns det små laserskrivare eller är alla "stora som hus"?
Har en knackig bläckstråleskrivare och funderar på att byta till laser istället, men jag vet inte - kanske är bättre att köpa en ny fast likadan skrivare som jag redan har.

För- och nackdelar, tack!
 
Sv: Laserskrivare

det finns halvstora laserskrivare.
skall du ha färg?

vi har en hp lj 2550 och den är ok, vet inte om jag skulle köpa den idag igen, har ju kommit så mycket nytt.
tyvärr är patronerna med färg till lasrar fortfarande dyra, så det kostar nästan en tusenlapp/färg att byta, MEN då håller ju då för kanske 5000 vanliga utskrifter (inte med bilder, utan text)

laser håller kvaliteten på texten bättre över en längre tid, men det kanske hunnits ändrats de senaste åren, dvs att kvaliteten på bläcket har bättrat sig.

det var väl det denna morgontimma
 
Sv: Laserskrivare

Färg är inte nödvändigt, tror jag. Nu skriver jag mest ut med svart patron och har nästan alltid gjort det.
 
Sv: Laserskrivare

Det finns små laserskrivare. Vi har en från HP. Om du bara skriver ut svartvitt tycker jag absolut du ska ha en laser, så slipper du alla problem man brukar få med intorkade bläckpatroner.
 
Sv: Laserskrivare

Idag så har laserskrivarna både blivit mindre och billigare och det är ju trevligt. Att skriva ut på en laser svartvitt är ofta bättre en bläck och det är billigare.

Beroende vad för laser man köper så kan det gå skriva ut ca 3000 sidor per tonerkassett och varje trumma kan kostar från 800 kr och uppåt så innan man köper en viss laser så kolla vad det kostar att få en tonerkassett.
 
Sv: Laserskrivare

jotack, det där känner jag till. Fick senast för ett par månader sedan slänga två stora patroner för att det inte gick att få ur något, och en av patronerna var oanvänd dessutom!:mad:

Hp har jag kollat litegrann, men det är alltså värt att kolla upp mer?
 
Sv: Laserskrivare

Har ju alltid hört att det är dyrt med kasetter till laserskrivare, men det är nog värt priset med tanke på problemen man kan ha med bläckpatronerna...
 
Sv: Laserskrivare

som sagt räkna med 1000 kr per toner.
Det bästa är att kolla först vad en toner kostar innan du köper dig den laserskrivaren
 
Sv: Laserskrivare

fast det är klart, skriver man bara ut svartvitt så räcker ju en toner läääääääääääääääääääääääääänge
 
Sv: Laserskrivare

Visst men om man skriver ut snygga svartvita fotografier då går det fort ;)
 
Sv: Laserskrivare

Skriva ut bilder gör jag i princip bara om det är recept med bilder eller vägbeskrivningar.
Mina digitalfoton skickar jag iväg för framkallning, så de kommer jag inte skriva ut på min skrivare.
 
Sv: Laserskrivare

den var väldigt billig, fungerar nog utmärkt.
 
Sv: Laserskrivare

Inte så bra kritik ser jag.

Finns det någon annan laser i ungefär samma storlek?
 
Sv: Laserskrivare

Vi har en HP 1010 och är nöjda med den. Vi skriver precis som du bara ut typ recept och vägbeskrivningar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Det är ju en djungel. Har kollat på laserskrivare men vill ha färg och de är så dyra. Vill kunna scanna och kopiera också. Fast kan...
2
Svar
26
· Visningar
1 382
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
294
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 040
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp