Bukefalos 28 år!

Lasso .. ?

S

Stolpskottet

Jag skulle vilja ha lite tips om vad jag kan hitta ett lasso av hyfsat bra kvalite , men som inte kostar så jättemycket.

Har bara tänkt att ha hemma och träna lite med och vänja hästen, inte till tävling.
 
Sv: Lasso .. ?

Har lärt mig att lasson av materialet polyester är de bästa, sen så kanske det finns olika uppfattningar om vilket material som är bäst. Man får ju testa sig fram och se vad man själv gillar.

Jag köpte ett begagnat kasso från USA i polyester, dock bara använt 1 gång. Det är verkligen kanonbra! Lagom tyngd och "hårdhet" i det.

Tror att man kan beställa lasson från självaste T. Arvidsson på hans hemsida, om du kontakar honom.. och de är inte särskilt dyra heller.
 
Sv: Lasso .. ?

*kl*
Vart bor du?
Sedan kan man köpa Beg. lasson med... Jag tror Tommy har sedan har jag för mig att Håkan Ask i Kinna tog hem några lasson... runt 300kr tror jag hans kostade.

MVH Malin
 
Sv: Lasso .. ?

OKej, jag ska gå in på T Arvidssons hemsida och kolla!
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
457
Senast: shebeen
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
446
Senast: hamilton1
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 395
Senast: Badger
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp