Lasta häst

TS: Glöm inte hjälm på huvudet, handskar på händer och en rejäl fikakorg till dig och medhjälparen. Efter ett par timmar kan man behöva en chokladbit som uppmuntrar en så man inte tappar humöret. Ha gärna ett riktigt långt grimskaft eller gärna en lina så du slipper åka som Molly efter Mulle om det bär iväg bakåt.

Lycka till!:)
 
TS: Glöm inte hjälm på huvudet, handskar på händer och en rejäl fikakorg till dig och medhjälparen. Efter ett par timmar kan man behöva en chokladbit som uppmuntrar en så man inte tappar humöret. Ha gärna ett riktigt långt grimskaft eller gärna en lina så du slipper åka som Molly efter Mulle om det bär iväg bakåt.

Lycka till!:)

Hjälm och handskar är redan planerat ;)

Tycker att han får fixa fikat då det är jag som hjälper honom ;)
 
Fick nu veta att de fick in den svårlastade hästen i en lastbil, men inte unghästen. Så nu är det bara en häst kvar, hur bra det är för den hästen vet jag inte... för ägaren hade inte tid att åka en vända till idag....
 
Fick nu veta att de fick in den svårlastade hästen i en lastbil, men inte unghästen. Så nu är det bara en häst kvar, hur bra det är för den hästen vet jag inte... för ägaren hade inte tid att åka en vända till idag....
En natt klarar den sig förhoppningsvis ensam i boxen. det är nu bara att försöka lasta den i en transport så snart som möjligt. (Verkar dock som en väldigt oansvarig häst ägare.. Hästarna hade det kanske bättre där de var.)
 
En natt klarar den sig förhoppningsvis ensam i boxen. det är nu bara att försöka lasta den i en transport så snart som möjligt. (Verkar dock som en väldigt oansvarig häst ägare.. Hästarna hade det kanske bättre där de var.)

Nu är även unghästen hämtad!

Tack för alla era svar i denna tråd. Nu behövdes ju inte hjälpen, men det var tacksamt att få lite vinklar på detta problemet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 068
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 146
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp