Lastbil körde på hästtransport

Sv: Lastbil körde på hästtransport

Så har det hänt!!!!

Jag kör ofta från Vallentuna via Upplands-Väsby med släp, och har gjort i många år.
Sedan den tunga trafiken ökat så är det med hjärtat i halsgropen, och jag har även börjat undvika att åka där med häst.

De ligger så nära bakom, så man har ingen som helst chans att stanna. Jag har börjat att åka in vid busshållplatser och avfarter för att släppa förbi och slippa ha dem i häcken....

Vilken tur att det gick bra för häst och person, jag hoppas det stämmer det som stod i artikeln, att de klarade sig oskadda.
 
Sv: Lastbil körde på hästtransport

Jag har också varit med om en bilolycka med häst och hästtransport. Även den gången stod det att alla klarade sig oskadda men min häst fick avlivas senare på djursjukhus... Hoppas det är sant den här gången.

SaraXX
 
Sv: Lastbil körde på hästtransport

Så ledsamt att förlora sin häst i en trafikolycka.:cry:

Ja, jag hoppas med att det stämmer den här gången.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vid 16-tiden på tisdagen larmades räddningstjänsten till E4 strax norr om Jättendal för en lastbil kört på en häst.
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Olivia Raleby hade precis parkerat i vägrenen med hästtransporten när lastbilen körde rätt in i släpet. "Lastbilschauffören satt och...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 142
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Hästnyheter En lastbil och en hästtransport kolliderade på lördagskvällen öster om Kävlinge. Väg 104 är avstängd.
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den finska GP-ryttaren Joanna Robinson har förlorat en av sina hästar i en fruktansvärd trafikolycka i södra Frankrike. Efter att...
Svar
10
· Visningar
1 482
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp