Bukefalos 25 år!

Lastning... (nu igen)

A

Alize

Har just köpt en ponny som var rädd för att åka transport. Nu har vi börjat träna och det går verkligen jättebra. Han måste visserligen mutas in med havre men han går in helt i transporten och tar en tugga men sedan backar han kvickt ut igen. Vi har då bara tränat en vecka och först satte han inte ens en hov på rampen. Nu går han glatt upp och står kvar en kort stund. Nu undrar jag; hur får jag honom att stå kvar längre?

Hej, jag har samma problem som du. Jag vet ju inte riktigt hur din ponny är. men jag skulle försöka att klia eller borsta den lite så att han känner sig hemma i transporten. Har du tagit bort mellanväggen så skulle du kunna vända den i transporten så att han leds ut när du vill ta ut han. Lycka till.

Liknande trådar

Hästhantering Osäker på om detta är i rätt forum, rätta mig om jag har fel! Jag undrar om ni har några roliga tips utöver det vanliga att aktivera...
Svar
1
· Visningar
398
  • Artikel
Dagbok I år tog jag upp ett väldigt stort och jobbigt projekt för mig. Det har varit förknippat med mycket ångest och rädsla för att...
2
Svar
23
· Visningar
1 507
Hästhantering Jag har en ny häst som jag haft i några månader nu och jag visste redan när jag fick hem den att den inte var helt bekväm med att åka...
2
Svar
27
· Visningar
1 717
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
3 922

Allmänt, Barn, Dagbok

• Östrogen mot UVI?
  • Vad gör vi? Del CXL
  • Vad spelar ni?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass vid avlivning