Lastning... (nu igen)

A

Alize

Har just köpt en ponny som var rädd för att åka transport. Nu har vi börjat träna och det går verkligen jättebra. Han måste visserligen mutas in med havre men han går in helt i transporten och tar en tugga men sedan backar han kvickt ut igen. Vi har då bara tränat en vecka och först satte han inte ens en hov på rampen. Nu går han glatt upp och står kvar en kort stund. Nu undrar jag; hur får jag honom att stå kvar längre?
 
Hej, jag har samma problem som du. Jag vet ju inte riktigt hur din ponny är. men jag skulle försöka att klia eller borsta den lite så att han känner sig hemma i transporten. Har du tagit bort mellanväggen så skulle du kunna vända den i transporten så att han leds ut när du vill ta ut han. Lycka till.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 620
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp