Lastproblem!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

idalina

Nu måste jag ha lite fler tips på hur i hela friden jag ska göra med min guldlkimp som inte vill åka transport.:confused: Är så fundersam och frustrerad att det kryllar omkring 100 ideer i huvudet på mig men jag känner att omdömet inte är hundra just nu. Vill ha tips av er.

Hon går numera in i transporten utan problem. Men så fort man ska haka på bakbommen backar hon ut. (låter lite, och tar ju typ 2 sekunder (=för lång tid). Håller jag emot, slänger hon sig.
Och för varje gång hon backat ut är det svårare att få in henne igen.
Men så fort man lyckats få på bommen (senast tog det ca 1 timme) Så står hon där, utan problem, lugn och fin som en filbunke.
När hon backar och går på mm är hon heller aldrig stressad, utan bara fast besluten om att göra som hon vill.

En ide jag haft är att man kanske kan ha ett sånt där kort transportkrimskaft och så fort hon gått in bara haka på det? Det går mycket snabbare, och låter mycket mindre. Och sedan när hon upptäckt att hon är fast. så kan man lägga på bakbommen? är detta en usel ide?

Ge mig tips och råd.!!:bow:
 
Sv: Lastproblem!?

Det finns redan 100-tals last och transporteringstrådar på forumet hästhantering. Sök gärna där och/eller fortsätt diskutera i lämplig tråd.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 638
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 300
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 114
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som tidigare varit svårlastad på så sätt att hon inte ville stanna kvar inne i transporten. Hon har gått in, för...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp