Lastträna föl!

Y

yez

Igår lasttränade jag mitt föl. Han gick rätt in vilket var väldigt skönt! :love:
Men någre frågor och funderingar dök upp!
När jag transporterade hem fölet tog vi bort bom och mellanvägg, nu när jag lasttränade hade jag dem kvar. Hur gör ni med bommen och mellanväggen?
Eftersom han är van att stå uppbunden funderar jag på att binda upp honom vid bommen nästa gång om allt går lika bra som denna gång. Men inte lämna transporten, gjorde jag inte denna gång heller! Är det dumt att stanna i transporten, då kanske han tycker det blir jättekonstigt när jag lämnar den eller är det bättre att vänja honom och samtidigt vara där? :confused:
Vet att det är lite rörigt men kom gärna med synpunkter och tips till lastträningen! :)
 
Det är förbjudet (har jag hört) att binda föl under 6 månader i transporten.
Om han ska åka helt själv tycker jag du ska ta bort inredningen i transporten, men åker han med mamma kan man ha kvar mellanväggen för att stoet inte ska ta upp all plats. Men då staplade iallafall vi massa höbalar fram i transporten.
Det är bra att lastträna, men om det händer något ska nog inte fölet vara bundet...
 
Det bara slog mig, visst får man väl binda upp föl i box? Under uppsyn, självklart!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Robina
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Har vart efter planer på att flytta min åring (7,5 mån nu)´. Hon är avvand och kommer att köras ensam en sträcka på ca 1,5-2 h. Hon är...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp