Låt sökes!

keons

Trådstartare
Hjälp mig innan jag blir galen! Jag försöker minnas titeln på en låt vi sjöng i skolan. Det var en låt om sommaren och i mitt huvud är det en vals av Evert Taube, men jag var kanske 9 senaste gången jag hörde den så jag blandar eventuellt ihop den med Sjösala vals. Tyvärr kommer jag endast ihåg en liten del av melodin (ni kommer inte få höra mig nynna, jag spar er det) och att refrängen slutar med "sommarn är häääär". Kommer inte ihåg några mer specifika ord. Någon som kan lista ut med dessa få ledtrådar? :p
 
Hjälp mig innan jag blir galen! Jag försöker minnas titeln på en låt vi sjöng i skolan. Det var en låt om sommaren och i mitt huvud är det en vals av Evert Taube, men jag var kanske 9 senaste gången jag hörde den så jag blandar eventuellt ihop den med Sjösala vals. Tyvärr kommer jag endast ihåg en liten del av melodin (ni kommer inte få höra mig nynna, jag spar er det) och att refrängen slutar med "sommarn är häääär". Kommer inte ihåg några mer specifika ord. Någon som kan lista ut med dessa få ledtrådar? :p
Kolla på vals på Ängön av Taube.
 

Liknande trådar

Tjatter Blir tokig! Lyssnade på radio nyss och det var en sån bra låt och jag vet inte vad den heter... TROR det var på P3. Vad jag kommer ihåg...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag var hos specialpedagogen i skolan igår för att få lite tips om hur man får bättre disciplin eftersom jag aldrig, och jag menar...
Svar
13
· Visningar
3 836
Senast: GotAsecret
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 359
Senast: Zizzy
·
Träning Hur ställer ni er till hjälptyglar? Och Varför använder ryttare hjälptyglar? Är det en kompensation för okunskap? Hästen är...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 819
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp