låta hästen stå ensam

T

Tomaten

har fått ny stallplats som jag vill flytta till omgående, men änså länge finns det inga andra hästar där, men de kommer...
Vad tycker ni om att låta hästen stå ensamen?
Stämmningen i nuvarande stall KRÄVER en flytt för både mig och min häst!
 
Finns det ingen granne i närheten som kan stå till förfogande med någon pålle?
Det kanske trots allt inte dröjer så länge innan det kommer andra pållar till stallet.
Nog klarar dom att stå ensamma ett tag,trots att det är flockdjur.Har man inget val så har man inte. :bow:
 
Troligen vill hästen hellre stå ensam och ha en glad matte än att stå i ett stall där stämningen är dålig. Hästar påverkas i allra högsta grad av hur vi mår när vi håller på med dem.

Hur lång tid kommer din häst att behöva stå ensam?
 
Beror helt på hästen är det bara tillfälligt och hästen klarar av det i psyket ser jag inge fel i att stå själv några veckor. :)
 
Om hästen klarar av att vara ensam och inte blir hysterisk så tycker jag att det är okej. Som de andra säger, hellre det än trist stämning i stallet.

Annars kanske det finns nån lånehäst, en shettis eller nån annan sällskapshäst som kunde stå där så länge?
 
Har haft min häst ensam i stallet i flera mnd i perioder, inga problem alls! Men, han är en sån typ av häst som inte bryr sig så mkt om andra hästar, bara mate fins där, så är det okej... :) Sen har han ju sin bästis Katten :D
 
Har hört med hur många som helst, sen är stallhyran ganska hög, så alal är väl inte väldigt intresserade. osså ligger det ett Storstall nån km i från :mad: :D
 
skulle aboslut inte tro mer än en månad men jag räknar med två... :crazy:
 
kanske får "slänga" dit min kanin då :confused: :banana:
*hästen*ååh, matte har ställt en låda med godis åt mig här, bäst att smaka på pälsbollen*hästen* :D :D :D
 
Om hästen klarar av att vara ensam skulle jag flyttat.
Bättre att du kan slappna av och må bra, då gör din häst det också.
 
Nu i sommar fick min häst vara ensam ca 5 veckor. Innan de andra skulle åka var jag jätteorolig för att han skulle få totalfnatt eftersom han är väldigt "flockkär". Får han stå själv inne en dag så står han och "skriker" jättemycket och han vill att ALLA de andra fyra hästarna ska vara inne innan han lugnar sig helt. Ofta går det bra att ta in honom och göra honom i ordning själv men om man sätter in honom i boxen blir han helstirrig.

Hur som helst. Första dagen var han ganska orolig men efter det tog han det helt lungt, både i hagen och i stallet! Han var tom LÄTTARE att handskas med eftersom han aldrig behövde bry sig om att de andra hästarna var ute och stackars han fick vara inne etc.
Men han blev överlycklig när de andra kom hem.

Lycka till med flytten!

Har själv flyttat en gång pga att stallägaren var fullständigt odräglig. (bl a fick vi byta till ensilage över en natt för att h*n inte köpt hem tillräckligt med hö i tid, och sen blev vi som protesterade idiotförklarade...)
 
tack så mycket, det blir nog tyvärr så att han får stå ensam i början, men jag får hoppas att han tar det med ro :) :) :)
 
han kommer att vara ensam helatiden!eller iallafall utan häst kompisar
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 471
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
28
· Visningar
1 734
Senast: fio
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp