Låtar ni inte kan vara utan


En folksång om relativitetsprincipen av en av världens största rockband. Återvänder till den igen och igen av någon anledning.


Joan Baez sjunger om sitt förhållande med Bob Dylan. Jag älskar Joan Baez röst, ger mig rysningar.

Sedan brukar det diffa massor när jag plötsligt blir besatt av en sång/band, men just de två hänger alltid med.
 
Skulle kunna lägga upp en låt om dagen här och ändå inte bli klar innan jag dör. Musik är livet:love: Den låt som är absolut mest spelad på iTunes är dock denna, och då har ändå iTunes bara räknat sen 2019 då jag bytte dator - låten har varit med mig sen jag var i Thailand under tsunamin. Minns hur vi åkte buss förbi de förstörda stränderna och jag hade en liten mp3-spelare som kunde hålla runt 100 låtar. Jag hade slumpat dem innan vi åkte från mitt 80 GB stora musikbibliotek på datorn, och ändå var det just den låten, just då. Sen har den följt mig genom livet. Kanske blir det den på min begravning.

 

En folksång om relativitetsprincipen av en av världens största rockband. Återvänder till den igen och igen av någon anledning.


Joan Baez sjunger om sitt förhållande med Bob Dylan. Jag älskar Joan Baez röst, ger mig rysningar.

Sedan brukar det diffa massor när jag plötsligt blir besatt av en sång/band, men just de två hänger alltid med.
Älskar den låten och även covern med Blackmore's Night!

Om låtar jag själv inte klarar mig utan blir det (naturligtvis, sett till min avatar) mycket med ABBA.. Så här är en livevesion av SOS, en låt som ständigt kvalar in på min topp 3. Tydligen tyckte John Lennon också att den var bra.
 

En folksång om relativitetsprincipen av en av världens största rockband. Återvänder till den igen och igen av någon anledning.


Joan Baez sjunger om sitt förhållande med Bob Dylan. Jag älskar Joan Baez röst, ger mig rysningar.

Sedan brukar det diffa massor när jag plötsligt blir besatt av en sång/band, men just de två hänger alltid med.

Även en av mina Queen favoriter, men tyvärr ljusår bakom dessa två:


och Freddies sista riktigt stora framträdande

 
Fast när jag lyssnar på den här:


kan jag inte förstå att någon kvinna eller man stannar kvar i en relation som är destruktiv.
 
Jag har nog ingen låt jag inte skulle överleva utan men jag har ett helt gäng som jag inte vill vara utan. Detta är nog den som har hängt med längst tror jag, eller är det affirmation med Savage garden? Blev osäker nu 🤔
Favoritlåten just nu är iallafall Yannis Papadopoulos cover på Nightwishs ghost love score
 
En underbar låt i original, en helt extraordinär upplevelse i denna tappning med upphovsmännen som publik. Trots att jag sett och lyssnat på detta klipp många många gånger så är det ett framförande som fortfarande kan få mig tårögd, så flawless och så mäktigt på en gång. (men jag lyssnar förstås gärna på originalet också)

 
En underbar låt i original, en helt extraordinär upplevelse i denna tappning med upphovsmännen som publik. Trots att jag sett och lyssnat på detta klipp många många gånger så är det ett framförande som fortfarande kan få mig tårögd, så flawless och så mäktigt på en gång. (men jag lyssnar förstås gärna på originalet också)

JA! Och Heart - ett av de mest underskattade banden om du frågar mig. Kan det bero på att frontpersonerna är kvinnor? Tja... I think so!

Gitarrintro och sång i total världsklass:

 
JA! Och Heart - ett av de mest underskattade banden om du frågar mig. Kan det bero på att frontpersonerna är kvinnor? Tja... I think so!

Ja troligen en korrekt analys, men för egen del var de länge underskattade för att jag mest förknippade dem med den - i mitt tycke - något imbecilla radiohiten "All I want to do is make love to you" som jag alltid irriterat mig på. Men sedan har jag ju hittat både riktiga pärlor av dem som jag missat förut, och dessutom förstått att de själva hatade just den låten, och delar min uppfattning att texten var helt töntig och kass. :D
 
Denna fann jag för något år sedan, snart 2 tror jag, och är återkommande nästan dagligen för mig.


Denna, den här mannen gör många bra, men denna faller jag ofta tillbaka på.


Och denna....


Samma här. föll för denna för flera år sedan! Det var ett Top Gearavsnitt jag hörde den första gången och den ihop med bilen och naturen var ju magisk!


Faktum är att jag inte kan välja bara en, måste jag?
 
Denna fann jag för något år sedan, snart 2 tror jag, och är återkommande nästan dagligen för mig.


Denna, den här mannen gör många bra, men denna faller jag ofta tillbaka på.


Och denna....


Samma här. föll för denna för flera år sedan! Det var ett Top Gearavsnitt jag hörde den första gången och den ihop med bilen och naturen var ju magisk!


Faktum är att jag inte kan välja bara en, måste jag?

Nej, inte enligt mej, några stycken pr. dag så länge tråden lever duger bra :heart
 
Enligt rykten den enda låt det tyska hårdrocks bandet Berlin inte vill kännas vid trots att den inbringat mer pengar än alla övriga låtar till sammans.

 
En underbar låt i original, en helt extraordinär upplevelse i denna tappning med upphovsmännen som publik. Trots att jag sett och lyssnat på detta klipp många många gånger så är det ett framförande som fortfarande kan få mig tårögd, så flawless och så mäktigt på en gång. (men jag lyssnar förstås gärna på originalet också)


Apropå Kennedy Center Honors, det här är så jäkla starkt att jag bara får ont i magen. Vilken kvinna hon var, the Queen of Soul :love:

 

Liknande trådar

Tjatter Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Letar efter en äldre techno-låt. Från 90- eller 00-talet. Det jag kommer ihåg är "back, back, forth...
Svar
10
· Visningar
440
Senast: netia
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 248
Kultur Någon mer som hunnit se första delen? Vad tyckte ni? Det har ju gjorts reklam i flera månader om detta stora projekt från SVT, har de...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
9 444
Senast: yennork
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 219
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp