Bukefalos 28 år!

Låter ni hundar slicka er i ansiktet?

Inte hundar i allmänhet. Jag tycker hundandedräkt inte luktar så värst gott. Antar i och för sig att det hade varit annorlunda om jag haft någon närmare relation med en hund.

I och för sig låter jag mitt barn pussa mig även när han har ätit typ, vitlök. Och det brukar vara en ganska blöt historia det med :D
 
Vår egen hund får gärna pussa mig i ansiktet när hon inte löper. Det är nämligen ända gången som hon övht slickar sig själv, annars gör hon inte spnt
 
Jag gör det inte, tycker det är äckligt, även när jag ser på filmklipp med hundar som slickar folk i ansiktet.

:yuck:

Nej, jag får en allergisk reaktion av det om hon är i närheten av munnen. Men äckligt, nej. Min hund äter inte så äckliga saker att jag inte skulle kunna leva med det annars.
 
Jadå, det får de! Terriern är väldigt pussglad och har lyckats slå en flisa ur min framtand en gång, det var mindre roligt. När shiban någon gång om året ger en puss på kinden känner man sig speciell.
 
Varför har du ett behov av att uttrycka äckel om andra människor/deras vanor?

Varför är det viktigt för dig att de vet att du tycker att de är äckliga?
 
beror på vad du menar med "slickar". För mig är det stor skillnad på att få en eller några pussar eller att bokstavligt talat få ansiktet uppätet :p
Min hane gör nämligen helst det sistnämnda och gärna så ofta som möjligt, Ibland får han det men oftast inte. Inte för att jag skulle tycka det är äckligt utan för att man blir så blöt i ansiktet då.

Mina andra två är snålpussare och får man en puss av dem så känner man sig nästa priviligerad :love:

Pussar inte andras hundar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
13 866
Senast: Scata
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Rugge
·
Hästhantering Har en häst som jag tidigare skrivit lm här på Buke. Hon har mycket i sitt bagage och jag har jobbat mycket för att vår relation ska bli...
2
Svar
22
· Visningar
2 217
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 715
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp