linzan

Trådstartare
Är det normalt att ett sto kan stå o pipa och skrika i hagen och i boxen, nu pratar vi ju inte 5 minuter om dagen...hon låter fruktansvärt och skriker som en stucken gris!
 
En del hjälper det med örter, andra kan vara sneda i bäckenet och kan får hormonell obalans...jag skulle prova munkpeppar till att börja med(örter) eller regulate(örtblandning) finns att köpa på Hippok9
 
Okej, Tack så jättemycket, ska genast ta o beställa det...grannarna är hyfsat trötta på henne just nu :o :D
 
En utav lektionshästarna har drabbats utav en livmodercysta.
Hon säger inte något när hon är för sig själv, men så fort
man ens kommer i närheten ibland, så skriker hon.. har blivit trälig att ta in från hagen ibland (dock inte kvällen, då alla ska in) och göra i ordning inför ridning.

Däremot så ser hon oftast himla fräsch och trevlig ut vid
ridning.

Hon är nu behandlad med 7 stycken hormonsprutor. Fick den
sista nu i veckan el. om det var förra veckan.. Har blvivit
ngt bättre, men vi får väl se vad som händer.. vet. är tydligen på G och ska kontaktas igen..



Själv tycker jag åtminstone att du ska ringa och rådgöra
med vet. och kolla vad det är.. har ju antagligen med
hormonerna och göra..
 
Sån kan mitt sto med vara vissa dagar. Om hon tycker att stallkompisen kommer förnära piper hon.

Riktigt Bitchig är hon.
 
Så gör min med och alltid vid denna årstid.
Hon är riktigt otrevlig mot kompisen och jag tror att märrar gör så, kanske som en del skriver en hormonrubbning?
 
Okej, skönt att höra att min inte är den enda, det låter ju fruktansvärt...som om hon håller på o dö lr nåt!
Ska kolla in lite örter iaf!
 

Liknande trådar

Hästhantering Vad gör ni med era ettåringar? Vi har en mycket lugn ettåring, som snabbt finner sig i nya saker och har ett väldigt bra psyke. Än så...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Habina
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 093
Senast: Stereo
·
Träning Jag har hästen på ett stall som inte fungerar för min och min häst alls, lösdrift. Där jag bor finns det tyvärr inte annat än...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp