Bukefalos 25 år!

Lathund foder-mått?

finapina

Trådstartare
Hej, finns det någon lathund för foder-enheter? Dvs hur mkt t.ex lucern är i vikt / deciliter? En sorts omvandlingstabell alltså.🙂

Det bästa är att väga det fodret man har. Men annars brukar jag googla om jag vill få ett hum, brukar gå att hitta det mesta.

Det kan nog vara enklast att väga så det blir rätt med sitt egna foder och sina egna skopor.

Jag väger fodret i de mått jag använder helt enkelt.
Hos mej väger en kåsa på 4dl lusern ungefär 250gram. 4 dl proteinpellets hamnar på 200g.

Krafft har ca vikt på sina produkter. Men bäst är nog att väga själv. En köksvåg kostar inte så mycket.
”1 liter KRAFFT LUCERNE Pellets = ca 0,6 kg.”

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Vi behöver lite hjälp med fodertips till min mammas katter. Utekatter 8 & 12 år. Den äldre har problem med att hon kräks ofta och...
Svar
2
· Visningar
328
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
1 912
Övr.Katt Hej Ännu en fodertråd. Planerar att gå över till Mush helt eller i kombination med torrfoder eller blötfoder. Det är ju en djungel med...
Svar
2
· Visningar
410
Hundhälsa Jag har spanat lite på amerikanska forum på sistone och blev överraskad att det i princip är lag på att alla måste ge foder med spannmål...
Svar
12
· Visningar
733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Kattbilder #6

Hästrelaterat

Omröstningar