Låtsas kompis ?? Eller ??

Ela

Trådstartare
Vet inte vad jag ska tro...

För några månader sen ropar min älsta dotter på mig från sitt rum mitt i natten. Jag går dit och frågar henne vad det är. Hon berättar då att hon inte kan sova där för det sitter någon i hennes säng.
Jag säger till henne att hon drömt men att hon gärna får sova hos oss. Efter ytterligare några timmar vaknar yngsta dottern (iof inget ovanligt) och jag går in för att hämta henne, hon pekar då mot äldsta dotterns hörna oh säger TITTA mamma TITTA mimmin :confused: Tycker det känns lite olustigt men vi går och lägger oss. Har sen inte funderat något mer på detta utan det har glömts bort och barnen har sovit där efter detta.

De sista veckorna har nu yngsta dottern försökt att få mig uppmärksam på någon Mimmin som jag inte kan se (hon är två år, dotter allså) Ofta tar hon med mig till samma rum gång på gång och säger Mimmin och jag förstår verkligen inget alls.

I början verkade hon rädd och osäker och ville bli buren in till Mimmin men inte nu längre. I morse hörde jag att hon sa Mimmin och sen sprang och och hämtade mig och sa mamma TITTA mimmin, och jag ser inte, fattar inget...

Vi har försökt att komma på vad hon menar men vi förstår henne inte, vi har även försökt att ignorera detta och hoppas att hon tröttnar men inte. På dagis har de inte hört henen säga detta.

Vad tror ni kan de ha låtsas kompisar så tidigt? Hur ska jag tackla detta? Vad kan det vara?
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

Har dom läst Alfons Åberg på dagis? :angel:
tänkte att han har väl en osynlig kompis som heter Mållgan, kanske lite långsökt men ja man vet ju aldrig vad barn snappar upp ;)
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

Är hon inte rädd tycker jag du ska låta henne "vara med" mimmin eller vad hon nu gör. Vad säger storasyster?
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

Antingen är det en låtsas kompis eller så är det något hon ser, barn är känsligare än vuxna och ser relativt enkelt energier vuxna inte ser.

Om hon inte är rädd eller något annat förändras så skulle jag inte göra något.

Blir hon däremot rädd och inte vill vara i rummet eller annat förändras skulle jag kontakta någon som kan hjälpa er att be energin flytta.

Min son såg en katt som förre ägaren hade haft i bostaden i 18 år, han var två år gammal när han sprang runt och lekte eller ropade på katten.
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

Svarar alla

Mycket möjligt att dom läst alfons åberg, vore den enklaste förklaringen. Fast jag är tveksam.

Rädd upplever jag inte att hon är längre, lite osäker men inte rädd. På nätterna är hon mer osäker än på dagen. Jag upplever det som en blandning av osäkerhet och nyfikenhet.

Storasyster tycker att det är lite läskigt när lillasyster pratar så. Och tycker det känns som någon är där ibland. Detta tror jag främst handlar om att lillasyster skrämmer henne inte att hon ser något... Händelsen när hon vaknade mitt inatten av att det satt någon i hennes säng vill jag inte ta upp igen med henne. Jag vill inte gör henne rädd.
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

En kompis barn gjorde precis så, pekade på "något" och var rädd för "tanten", som min kompis inte såg. De hade precis flyttat till en 1700-tals gård också, så man kan ju själv få fantasin att skena iväg.

Iallafall, hon fick tipset av en annan kompis, att säga till dottern; "om du inte vill att tanten ska vara här, säg till henne att gå". Dotter gjorde det, sa typ "Bort tanten!". Och det funkade. Tror det funkar på både inbillade och verkliga spöken (om man nu tror på sådant...).

Testa!
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

Min dotter hade en låtsaskompis när hon var tre år. Kompisen hette Anna-Lena.

En kväll när Julia(dottern) skulle bada så fick hon se sig själv,naken, avspeglad i ett fönster...Då säger hon med sin förnämaste röst: Nämen, AaannaLeeena, ska du också bada?
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

Låtsaskompisar brukar komma vid 3-4 årsåldern och de brukar vara snälla mot barnet. Men månster under sängen och plöttslig natt skräck kan komma hos mycket små barn. Prata med BVC de brukar ha koll eller ring och fråga BUP om hur ni bäst hanterar det. Är hon osäker så är det inte så bra. Min dotter har ett antal låtsaskompisar men hon har aldrig visat rädsla eller osäkerhet för dem och hon är mycket medveten om att det är på låtsas.
 
Sv: Låtsas kompis ?? Eller ??

Äh, oroa dig inte.. Jag hade en låtsaskompis som hette Itte och det blev folk av mig iaf;). Jag och Itte hade skitkul under tråkiga bilresor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 626
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 382
Senast: kubikmeter
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 810
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 235
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp