Bukefalos 28 år!

LåVad heter låten som spelas vid defileringar

B

britis

Är det någon som vet vad låten heter som spelas vid defileringar? Är det olika på olika banor? Min dotter tror att det är någon låt från Star Wars. MIn man tror att det är Champagnegaloppen. Hur är det?
 
Sv: LåVad heter låten som spelas vid defileringar

Hihi,båda har rätt!På Solvalla är det Champagnegalöppen vid defileringen,sedan är det Star Wars i segerdefileringen. :D

Sedan vet jag inte på andra banor,kommer inte ihåg.är alltid sååå nervös.... :eek:
 
Sv: LåVad heter låten som spelas vid defileringar

På Kalmar brukade de ha final countdown under defileringen iaf med ponny :p
 
Sv: LåVad heter låten som spelas vid defileringar

På Hoting spelar dom en synnerligen hurtig dragspelslåt, både till defilering och segerdefilering. Efter en dags ponnytrav är man så less på låten att man har lust att rycka ner högtalarna...

Jenny
 
Sv: LåVad heter låten som spelas vid defileringar

På bergsåker har tränarna egna segerdefilerings melodier. Förut på Östersundstravet så spelades någon marsch i defileringen (vad den heter-??). Men jag tror dom har bytt nu..
 
Sv: LåVad heter låten som spelas vid defileringar

Då vi var på ponnytrav på Östersund för någon vecka sedan så var det då "samma gamla marschlåt" som spelades.

Jenny
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 508
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 073
Senast: Migo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 793
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp