Bukefalos 25 år!

L

Little_Chance

Hur bra är det för hästar att äta egentligen? :confused:
Och är det bra för nåt isf? Det borde ju verka lugnande/avslappnande..?

B

Bucus

Japp det e lugnande och avslappnande för hästen. Dock fungerar det inte på mitt fullblod när jag köpte örter från Dodson o Horell och där var lavendel i.

L

Little_Chance

Försöka duger ;)
Då tror jag att lilla Norpan ska få knapra i sig lite lavendel innan nästa tävling :angel:

T

tuslus

I hästägarens örtabok står det att hästar inte ska äta lavendel utan att det enbart ska användas utvärtes och gärna i form av eterisk olja. Och att den kan ha lugnande verkan men enbart för utvärtes bruk!
tuslus :)

L

Little_Chance

aha. tackar. men om jag nu har lavendel... vad ska jag göra med den?
Den måste väl duga till mer än att lukta på? :confused:

T

tuslus

Det gör den säkert men inget som jag kommer på så där direkt.. :smirk:

tuslus :)

Lägg den i små tygpåsar och lägg tygpåsarna där du förvarar kläder, så luktar det gott i byrålådan :idea:

Liknande trådar

Hästvård Någon med erfarenheter av detta? En morgon för ca en vecka sedan hittade jag isisen full med nässelutslag (svenskfödda, EJ eksemhäst och...
Svar
9
· Visningar
751
Foder&Strö Är det någon som testat torka nypon i tex svamp/frukttork och använda till hästen? Funkade det bra? Torkade ni urkärnade eller delade...
Svar
4
· Visningar
258
Hästvård Hej! Jag undrar lite om en häst reagerar i en framkota, är det samma sak som kotledsinflammation då? Eller kan det vara nåt annat? Att...
Svar
6
· Visningar
544
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vill bara skriva lite
  • Vad gör vi? Del CXLI
  • Gangsterrap och samhällets respons

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15