G

Gilraen

Hej!
Vi ska ordna med en dressyrtävling i stallet och jag har ansvaret för dressyrprogrammen. Det ska vara LB:1, men jag hittar inget bra! Har du någon bra sida?

Eve
 
nej i LB:1 är det inga framdelsvändningar, det är serpentiner i traven och 15 metersvolter i galoppen. hoppas du hittar nåt!!
 
Va? Är det framdelsvändningar då? Eller var det efter det andra programmet du svarade på?
 
Kolla här längst upp på dressyrforumet, så står det ett fast inlägg där man kan enkelt hitta alla dressyrprogram! Klicka in dig där och hitta upp LB:1.
 
Är det själva protokollet du är ute efter, dvs det som domaren skriver på, så måste du köpa från förbundet. Det är inte tillåtet att göra egna eller kopiera. Vi blev tillsagda på domarkursen att rapportera alla klubbar som inte använder original.
 
*harklar mig*
Vilket svinn detta är för förbundet. De som anordnar "stalltävlingar" har väl aldrig rätt sorts blanketter?
 
Det är mycket sällan rätt blanketter på småtävlingar ja. Men å andra sidan förekommer det inte sällan fel på de hemgjorda pappren, eller så är kopian tagen på en gammal version av programmen, så det är säkrare med de riktiga.
Å tredje sidan är det väl ingen nyhet att förbundet vill krama ur ryttare och klubbar så mycket pengar som de bara kan.
Problemet för klubbarna är ju att man vill inte köpa en 100-pack protokoll när det bara går åt ett fåtal ifall man inte är helt säker på att protokollen är giltiga tills man gjort slut på dem, och eftersom det kan ta flera år så kan man nästan vara säker på att de INTE gäller ända tills klubben hunnit göra slut på dem.
 

Liknande trådar

Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Dressyr Det ska ju gå att ha separata bettlösa klasser på dressyrtävling numera - men finns det alls några sådana? Hur hittar man dem i så fall...
Svar
13
· Visningar
1 387
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp