lb,la osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

linnsan

Trådstartare
ngn som orkar skriva ner vilka rörelser som hästen ska kunna när den är utbildad LC,LB, LA osv? eller länka till ngn hemsida där det står?
tacksam för svar!
 
Sv: lb,la osv.

LC
Skritt, trav, galopp på raka och böjda spår. 15-metersvolter i trav, 20 m-volter i galopp. Halt från trav. Förlängning av steglängden i trav och galopp.

LB
10 och 15 m-volter i trav, 15 m-volter i galopp. Mellantrav och mellangalopp. Ökad skritt.

LA (1-4)
10 m-volter i trav och galopp, förvänd galopp. Bakdelsvändningar. Ökad galopp och mellantrav. Skänkelvikning i trav. Ryggning.

LA (5 och 6)
Förvänd galopp på svårare linjer, öppna och sluta, ökad trav och galopp, samlade gångarter. Enkla byten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 696
Senast: Hedinn
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 330
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 548
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp