Bukefalos 28 år!

B

baaja

Hej jag har hoppat L.D och L.C med min C-ponny men vill börja med L.B. Det var en regional tävlig nu och jag undrar om det är svårare med regional L.B än lokal..
Lillisen
 
Sv: Lb

Höjden är nog den samma , men jag skulle tro att det kanske är lite klurigare banor och hårdare motstånd :)
 
Sv: Lb

Ja, en regional LB är svårare. På lokalerna hoppar de flesta ekipage LC som uppvärmning och LB som "huvudklass" på regional stasar de flesta på LA. Hårdare motstånd alltså, dessutom är banorna klurigare. Debutera lokalt!
 
Sv: Lb

Hej jag har hoppat L.D och L.C med min C-ponny men vill börja med L.B. Det var en regional tävlig nu och jag undrar om det är svårare med regional L.B än lokal..
Lillisen

LB är oftast svårare banor med lägre maxtid. För dig och din ponny blir höjden 90cm och det kommer även att vara med en tvåkombination med 2 galloppsprång. Tänk på att hästen måste ha licens.

Lycka till! ;)

Jordgubben
 
Sv: Lb

LB är oftast svårare banor med lägre maxtid. För dig och din ponny blir höjden 90cm och det kommer även att vara med en tvåkombination med 2 galloppsprång. Tänk på att hästen måste ha licens.

Lycka till! ;)

Jordgubben

2 galoppsprång i kombinationen?! Nu har du nog fått fel för dig :) Det KAN vara två galoppsprång i kombinationen, men oftast bara ett. Och det ska vara kombination även på lokal LB.
Lycka till! =)
 
Sv: Lb

2 galoppsprång i kombinationen?! Nu har du nog fått fel för dig :) Det KAN vara två galoppsprång i kombinationen, men oftast bara ett. Och det ska vara kombination även på lokal LB.
Lycka till! =)

Jag har startat lokal Lb och haft 2 galoppsprång i komb. Behöver absolut inte vara någe konstigt med det...

Sorry om jag kapade din tråd, deb på lokal tycker jag. Lugnare tempo och enklare bana, inte lika svåra svängar och relaterade avstånd m.m. Oftast så väljer inte banbyggaren så svåra(utmärkande) hinder heller, tar bort skrämmande plankor, murdelar, vattenmattor, mm. Självklart varierar detta oerhört från tävling till tävling. Gå ut lokalt och debutera, och hoppa gärna nån Lc reg innan LB reg debuten.

Hoppas att det gav nån mer klarhet, trots trådkap och rörigt inlägg...
 
Sv: Lb

På regionala tävlingar är det som sagt lite klurigare banor, kortare maxtid, bättre motstånd och lite fler maxade hinder både på höjd och bredd.
 
Sv: Lb

Hej!
Jag tycker också att det är bättre att debutera lok. På reg. så blir banorna mer knöliga, med snäva svängar och annat klur. Hindrena blir också mer skrämmande, de plockar ut mer. Och så var det ju givetvis motståndet. dessutom är det vet. på reg. och det kan vara en fälla om man inte är van, och så får man inte glömma alla licenser och allt annat, har bara tävlat reg. 1 gång, och har mycket att lära, men det där var det jag la märke till! Ha det bra!:rofl:
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 302
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 425
Senast: Nikan
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 744
Senast: Valle
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp