Bukefalos 28 år!

S

_Sonette

Hej en som jag känner säjer att Lcn kan vara svårare än Lbn bara för att i LCn e det inte lika mycket volter osv stämmer det? :bow:
 
I alla fall i LC:2 är det mycket långsidor och andra raka vägar. Det kan ju vara svårt om man inte kan rida sin häst på raka spår. Det är ju oftast lättare att få hästen att forma sig och gå i en trevlig form på böjt spår. Men i LB finns ju andra svårigheter i stället.

M.
 
En svårighet i LC:1 tycker jag är de två stora volterna i galopp. Många hästar har inte ork att galoppera bärigt så länge. Där tycker jag LC:2 är bättre eftersom det bara är ett varv på 20-metersvolten.

mvh Jessica
 
Ibland rider jag Lc1 hemma på banan...och min häst brukar går ganska bra men när jag rider LB1 e det svårare.... :confused:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 914
Senast: hhere
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: hamilton1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp