LD i dressyr? ;S

S

siqia

Hey jag rider en gammla travare på 7 år lr yngre. Hästen är outbildad och kan inte så mycket.

Undrar hur en LD bana är?

Kan nån beskriva ungefär?
Är det mycket galopp och sånt?

Finns det några utan galopp/lite gallopp i?

Och undrar med vilka sidor hittar man vart det är sådana tävlinar?

:):smirk:
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Jag vet att i LD:3 är det ingen gallopp alls.

LD finns inte med på lokala tävlingar, inte i vårt distrikt i alla fall (undantag travartävlingar)

Vet inte hur vanligt det är att klubbar ordnar klubbtävlingar med LD. Men annars brukar det finnas märkestagning, där dressyrprogrammen är utan gallopp!

lycka till med din travare
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Jag har sett en LD utan galopp, men det var en klubbtävling. På lokala tävlingar har jag aldrig varit med om någon klass under LC.
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Kolla med din klubb!

I klubben jag är medlem i får man själv välja program när det är klubbtävling, det kanske är så hos dig också?
 
Sv: LD i dressyr? ;S

På våra klubbtävlingar brukar vi ha med en "sitstävling" som är utan galopp.

Lite OT med det där lät jätteintressant! Kan du inte berätta lite mer om hur det brukar gå till? Väldigt bra initsiativ (eller hur det nu stavas) av din klubb tycker jag.:bow::bow::bow:
 
Sv: LD i dressyr? ;S

hey bor i halland. Ska höra med min klubb .

Om man tävklar i Ld behlvr man kavaj och såtn då?
 
Sv: LD i dressyr? ;S

hey bor i halland ska höra med min klubb.

om man tävlar i ld behöver man kavaj och sånt då?
 
Sv: LD i dressyr? ;S

jag fattar inte riktigt!?

asså på tävlingar är det alltid dem programmen som man utför? har inte varje tävling ett eget programm?

eller är det allti dem? :P
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Det är alltid samma (även om nya ändringar införs ibland). Så det är inte ett unikt program för varje tävling (skiljer sig från hoppning på så vis). Utan på alla tävlingar där det rids tex en LC:1 så är det samma program som rids, oavsett på vilken tävlingsplats du är.

På såvis kan du ju träna in ett eller ett par program och sedan åka runt på olika tävlingar och rida dem.
 
Sv: LD i dressyr? ;S

jaha tack så mkt :D

men asså det står på stallbacken.com

LD:1 1992 är 1992= år 1992?

Hehe är lite loost ;)
 
Sv: LD i dressyr? ;S

ja, det är från år 1992. Det görs ibland nya program och då sätts året det gjordes till, därav LD:1 1992 eller LC:1 2003.

Vissa program blir inaktuella, tas bort och det kommer nya. det står vilka som tagits bort längre ner på sidan. Tävlingsarrangören skriver ut vilket program det är som gäller och också årtalet så att det inte ska vara några tveksamheter. lycka till :)
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Jaha okey. Men Ld programmenh har inte ändras sen 1992 lr? :P
 
Sv: LD i dressyr? ;S

Nej, tror inte det, i så fall hade det stått ett annat årtal och hon som har hand om den sidan är ju rätt flitig på att uppdatera.

Vet att när jag red LD med en unghäst förra året så var det LD:1 1992, men som sagt tävlingsarrangörera informerar om det inför tävlingen.
 
Sv: LD i dressyr? ;S

På klubbtävlingar (clear rounder) behöver man i regel inte ha kavaj, men kolla för säkerhets skull med din klubb så jag inte lurar dig;)
 
Sv: LD i dressyr? ;S

oki :D men det står att sidan upppdateradaes 2001 :rofl: xD
 
Sv: LD i dressyr? ;S

jaha. what? är en klubbtävling en clearround? :P
 
Sv: LD i dressyr? ;S

haha, jag såg det. men å andra sidan så står det vilka program som blev inaktuella 2005 och så så jag tror att den har blivit uppdaterad efteråt, bara det att det inte står att den blivit uppdaterad.
 
Sv: LD i dressyr? ;S

jaha okey tack så mkt x]

ha en glad midsommar
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: linlar1
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 795
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 960
Senast: Signe9
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 343
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp